וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש בביזוי המסע לפולין: תלמידים הוחזרו לארץ אחרי שרכשו סמים

פרסום ראשון: מורה שהבחינה בשלושה תלמידים שהסתובבו מחוץ למלון בוורשה בצורה מחשידה, הופתעה לשמוע מהם כי רכשו מסוחר מקומי קנאביס. התלמידים הושבו לישראל ובית הספר הודיע שיפתח נגד בהליכים משמעתיים. בתום המסע הסתבר שבסך הכול 14 תלמידים צרכו סמים במהלכו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמידים במסע לפולין. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסע של תלמידי תיכון ממרכז הארץ למחנות הריכוז וההשמדה בפולין, הסתיים בטעם מר כשתלמידים הוחזרו לארץ בעקבות קניית סמים וצריכתם. בשבוע שעבר יצאו כ-140 תלמידי כיתת י"ב מבית ספר תיכון בשפיים למסע בפולין. כמה שעות לאחר כיבוי אורות במלון בוורשה יצאו 12 תלמידים לאחת השכונות בעיר ושבו לפנות בוקר אל המלון, אלא שבדרך הבחינה בהם אחת המורות. המורה, שזיהתה כי הם מסתובבים בצורה מחשידה ונראים כמי שהשתמשו בסמים, תשאלה את השלושה לפשר העובדה שהם שוהים מחוץ למלון ואחד מהם התוודה כי יצאו לרכוש סמים מסוחר מקומי.

הנערים סיפרו עוד כי השתמשו באפליקציית "וויד מאפס" המקבילה ל"טלגראס", ורכשו מהסוחר כמות של קנאביס. על פי החשד, השלושה עישנו את הסם בטרם שבו למלון, שבו שהו חבריהם לספסל הלימודים. בעקבות האירוע החליטו צוות המורים בהתייעצות עם מנהלי בית הספר בארץ ועם אנשי משרד החינוך להחזיר מידית את שלושת הנערים בטיסה לישראל. בבית הספר מתכוונים לפתוח בהליכים משמעתיים נגד שלושת הנערים, ודיווח בנושא אף הועבר למשרד החינוך. עם תום המסע - התברר כי בסך הכול 14 בני נוער צרכו סמים במהלכו.

עוד בוואלה! NEWS:
הפסיקה האחרונה של נאור: העסקים בת"א יישארו פתוחים בשבת
לוחם איבד את ראייתו בעין אחת בתאונת אימון פיינטבול מחלקתי
מסגדים מחוררים ובתים הרוסים: תיעוד העיר שהחריב דאעש בפיליפינים

עישון ג'וינט מריחואנה סמים אמסטרדם. ShutterStock
משרד החינוך פתח בבדיקת המקרה/ShutterStock

גורמים שהיו מעורבים בתקרית ציינו כי מדובר במקרה חמור במיוחד שכן הנערים עזבו בשעת לילה מאוחרת את יתר חברי המשלחת ונפגשו עם גורמים פליליים מקומיים ורק בדרך נס לא אירעה הידרדרות שהובילה לסיכון חייהם. משלחות הנוער לפולין מאובטחות על ידי גורמי ביטחון במשרד החינוך וגורמים ממלכתיים שמלווים את הנערים והמורים בצעדות ובסיורי השטח.

ממשרד החינוך נמסר: "המסע לפולין הוא אירוע חינוכי מעצב בהתפתחות התלמידים ויותר מכל יש בו כדי להעניק להם מטען ערכי ומוסרי. כל חריגה מנורמות ההתנהגות המקובלות בוודאי על אדמת מפולין, לחלוטין אינה מקובלת על המשרד, והמשרד מייחס לחריגות כאלה חומרה רבה. המקרה המדובר נמצא בבדיקה, וצוות בת הספר יפעל בהתאם לממצאיה".

מבית הספר נמסר: "אנחנו מכירים בחינוך הערכי והחברתי שנדרש בסיטואציה כזו. מדובר בקבוצה יותר גדולה משלושה תלמידים ולכן בית הספר רואה זאת בחומרה ומצר עליה והולך להיפגש עם כל ילד ומשפחתו, ותבנה תוכנית חינוכית כתגובה".

ממועצת התלמידים והנוער הארצית נמסר כי מדובר ב"התנהגות מבזה אשר מציגה את המשלחת בדרך ההפוכה ממטרתה". עוד נמסר כי "מטרת המסע לפולין היא חינוך להנצחת זיכרון השואה. המועצה מוקיעה בכל תוקף התנהגות מסוג שכזה. חשוב להדגיש כי התנהגות זו אינה משקפת את מסעות הנוער לפולין ואת התנהגותם. אנו בטוחים כי מקרה זה יטופל מידית והדבר לא יחזור בעתיד".

(עדכון ראשון: 13:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully