וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכולים בת"א על פסיקת נאור: "העבריין מנצח, מכחידים את הקטנים"

26.10.2017 / 12:40

בתגובה לפסיקתה האחרונה של נשיאת העליון היוצאת, המתירה לפתוח עסקים בשבת בתל אביב, יצאו בעלי המרכולים הסגורים בסופי השבוע נגד המהלך. "זה תיאטרון האבסורד", אמר אחד מבעלי המרכולים. מנכ"ל "שבת שוויון": "זהו נזק זמני, הפוליטיקאים יתקנו"

עריכת וידאו: ניר חן

פסיקתה האחרונה של נשיאת בית המשפט העליון היוצאת, מרים נאור, עוררה הדים בקרב בעלי המרכולים בתל אביב שסוגרים את בתי העסק שלהם בשבתות. הכרעתה דחתה את העתירה שהוגשה לבית המשפט וקבעה, לפיכך, כי בתי עסק בתל אביב יוכלו להמשיך להיות פתוחים בשבתות. "בצד ההגנה על צביונה הייחודי של השבת יש לאפשר לכל פרט ופרט לעצב את השבת שלו על פי דרכו ועל פי אמונותיו ולצקת בה תוכן כראות עיניו", נכתב בפסיקתה.

"מי שעבריין מנצח", אמר קובי ברנר, בעל "מינימרקט ברנר" שרחוב שינקין בתל אביב, שהיה מבין העותרים לבג"ץ. "זו החלטה אומללה שהייתה ידועה מראש. תיאטרון האבסורד. מה שיש פה היום זו הצגה. זו פסיקה שאומרת: 'אנחנו בעד הגדולים, הקטנים צריכים להיכחד'".

טקס פרישת נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, בית המשפט העליון, ירושלים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נאור בטקס פרישתה, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

לדבריו, בעבר עוד הייתה אכיפה מספקת בבתי העסק הפתוחים בשבת. "התחלנו את המאבק לפני 11 שנה. היו שולחים פקחים ונותנים דוחות למי שפותח בשבת. היום, מי שעבריין מנצח", אמר. "מי שפתח סניפים וצפצף על החוק, ידע שיש לו גיבוי של בית המשפט והרשויות וניצח אותנו. העסקים הקטנים ימשיכו להילחם במישור הפוליטי ונתפקד 12 אלף בעלי עסקים, כנראה לליכוד, ומתוך הליכוד נשפיע ונשנה את החוקים".

רועי לחמנוביץ, מנכ"ל קואלציית "שבת שוויון", אמר כי "אין ספק שכתוצאה מפסיקת העליון יפגעו מאות סוחרים ברמה המשפחתית וברמה הכלכלית". ואולם, לדבריו, הוא סומך על חוק עוקף בג"ץ. "אנחנו רואים בנזק זה נזק זמני. הפתרון לתיקון העוולה יגיע מהמערכת הפוליטית. הגיעה העת שראשי הקואליציה, מפלגות דתיות חרדיות ובכלל, שעבורם השבת היא בעלת משמעות, לא יתנו לפסיקה הזאת להתקרר וכבר ביום ראשון יביאו אלו הדואגים לשבת חוק שבת שיתקן פסיקה זו ויאפשר למאות בעלי עסקים לנוח בשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully