וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות החרדיות תכננו לגנות ההפגנות – אך נתקלו בסירוב מבפנים

25.10.2017 / 21:26

ביהדות התורה וש"ס ניסו להחתים את חברי הכנסת על מכתב המגנה את ההפגנות של הפלג הירושלמי נגד הגיוס, אולם נתקלו בהתנגדות מצדם של ליצמן, פרוש ואייכלר, שטענו כי יש "להתייעץ עם האדמו"רים". לפיכך, ש"ס יצאה ביוזמה לבד

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ורד לידני

ביהדות התורה ובש"ס תכננו לפרסם בימים הקרובים מכתב נגד ההפגנות שמקיימים בתקופה האחרונה אנשי "הפלג הירושלמי", זרם ליטאי קיצוני, בהנהגת הרב שמואל אוירבך, המוביל קו תקיף נגד גיוס חרדים ושיתוף פעולה עם צה"ל. ואולם, שלושה מנציגי יהדות התורה סירבו לחתום על הנוסח וש"ס החליטה לצאת ביוזמה לבדה.

הציבור החרדי ברובו מתנגד להפגנות הללו, והוא הניזוק העיקרי מהם. עם זאת, הממסד החרדי ובתוכו גם נציגי המפלגות החרדיות התעלמו דרך קבע מההפגנות - לא מגבה ולא מגנה - והעיתונים החרדיים הרשמיים אף לא מסקרים אותן. בתקופה האחרונה, בעקבות ריבוי ההפגנות, שבהן גם התפתחו עימותים אלימים בין המפגינים לשוטרים, החליטו חלק מהח"כים לנקוט יוזמה ולצאת בהצהרה משותפת נגד קיום ההפגנות. הצעד נחשב נדיר ומשמעותי במאבק הפנים-חרדי נגד הפלג הירושלמי.

עשרות פעילים בארגוני הנכים ועוד אלפי חרדים מה"פלג הירושלמי" הפגינו מול משכן הכנסת. שלומי גבאי
הפגנת הפלג הירושלמי מול משכן הכנסת/שלומי גבאי

חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, השייכים לסיעת דגל התורה ביהדות התורה, שממנה פרשו אנשי הפלג הירושלמי, הסתובבו היום (רביעי) במשכן הכנסת כדי להחתים את חבריהם לסיעה על הנוסח הבא: "אנו חברי הכנסת החרדים מביעים את דעתנו, על דבר ההפגנות המתקיימות בעת האחרונה וגורמות לנזק גדול לעולם התורה, לציבור החרדי ולפעולתו, ולחילול שם שמיים. אנו מודיעים בזה כי אין לנו, ולציבור שאנו מייצגים, כל קשר לא לדרך ולא ליוזמה של הפגנות אלו".

בסבב ההחתמות הם נתקלו בהתנגדות לא צפויה של שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר. אלה סירבו לחתום על המכתב וחלקם טענו כי "עליהם להתייעץ עם האדמו"רים". גורמים בסביבת שניים מהם אמרו לוואלה! NEWS כי "הם לא יחתמו על המכתב". גורם ביהדות התורה העריך כי לאור ההתנגדות של חלק מחברי הכנסת להצטרף למכתב הגינוי "כל אחד מסיבותיו", כלשונו, "היוזמה תיקבר ולא תצא יותר לפועל".

עם זאת, יו"ר ש"ס אריה דרעי החליט ליזום את המהלך חרף התנגדותם של שלושת הנציגים ליצמן, פרוש ואייכלר. המכתב פורסם בשמה של סיעת ש"ס בלבד ובראשה דרעי, ונשלח ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. "אנו, חברי סיעת ש"ס בכנסת ויו"ר התנועה שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה נגב וגליל הרב אריה דרעי, מביעים שאט נפש ממעשיהם של קומץ מפגינים המשתייכים לציבור החרדי המפירים את הסדר הציבורי, ובפרט נוכח הפגיעה החמורה בעובדי משמר הכנסת, העושים מלאכתם נאמנה למען בטחון הציבור. דרכם אינה דרכינו ומעשיהם אינם לרוח התורה אשר 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום'", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully