וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקנית ששוחררה משבי טליבאן: "גרמו לי להפלה דרך הרעלת המזון"

קייתלין קולמן סיפרה כי חוטפיה שמו כמויות גדולות של אסטרוגן במזון, וכתוצאה מכך הפילה במהלך השבי. זאת, לדבריה, אחרי שבעלה הקנדי סירב להתגייס לשורות הארגון. "הם זעמו מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האישה האמריקנית שנחטפה באפגניסטן יחד עם בעלה הקנדי והוחזקה במשך חמש שנים בשבי סיפרה על הסיבות שהובילו אותם להביא ילדים בזמן החזקתם בידי ארגון הקשור לטליבאן וניסתה להדוף את הביקורת על כך. "זאת החלטה שקיבלנו מכל מיני סיבות, אבל גם מתוך רצון שתמיד היה לנו חשוב שתהיה לנו משפחה גדולה", סיפרה קייתלין קולמן בריאיון נרחב לעיתון "טורונטו סטאר".

קולמן, בעלה ג'ושוע בויל ושלושת ילדיהם חולצו החודש אחרי שנחטפו ב-2012 בזמן שטיילו באזור הררי באפגניסטן, כשקולמן הייתה בהיריון. היא אמרה כי היא מודעת לביקורת על כך שהם הגיעו למדינה מלכתחילה בזמן שהיא בהיריון. לזוג נולדו עוד שני ילדים בשבי של רשת חקאני, ועוד ילד אחד נהרג בזמן ההיריון.

"השבי לקח את החיים מאיתנו, לא היה אופק לסופו", אמרה. "הרגשתי שזאת הבחירה הטובה ביותר באותו זמן. לא ידענו אם תהיה לנו את ההזדמנות כשנשוב. לא ידענו כמה זמן זה יימשך. לא יכולנו לומר, 'נהיה כאן רק שנה או חצי שנה'".

לקריאה נוספת בנושא
"אנסו את אשתי והרגו את בתי": סיפור המשפחה שחולצה מטליבאן
זוג אמריקני-קנדי ושלושת ילדיו חולצו משבי הטליבאן באפגניסטן

בשבי הטליבאן: ג'ושוע, קייטלין וילדיהם מתחננים לעזרה. רויטרס
שוחררו בתחילת החודש. המשפחה במהלך החזקתה בשבי/רויטרס

לדבריה, שוביה גרמו לה להפלה אחרי שבויל סירב להתגייס לשורות הארגון. "הם זעמו מאוד עליו, אחרי שהוא אמר להם לא", סיפרה. לדבריה, אחרי ההפלה, החוטפים התגאו בדרך שבה זה קרה. "הם הרגו אותה בהרעלה של המזון. הם שמו כמויות גדולות של אסטרוגן במזון".

בטליבאן דחו זאת, ואמרו כי הייתה זו "הפלה טבעית", שנגרמה כתוצאה ממחלה של קולמן. הם טענו כי לא יכלו להעניק לה טיפול רפואי, מאחר שהם שהו באזור כפרי ומנותק.

מאז שובם לקנדה, הזוג עוקב אחרי הסתגלותם של הילדים, במיוחד של הבכור, בביתם החדש. "הוא לא בדיוק מבין שיש שמש בחוץ", סיפר בויל לאתר Today.com. "אנחנו מתמודדים עם הדברים הבסיסיים. זה לא 'ברוך הבא למערב' או 'ברוך הבא לקנדה'. זה 'ברוך הבא לחיים'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'ושוע בויל ששוחרר עם משפחתו משבי טליבאן נחת בנמל התעופה הבינלאומי טורונטו-פירסון שבקנדה, 13 באוקטובר 2017. רויטרס
סירב להתגייס לארגון. אבי המשפחה בויל, עם שובה לקנדה/רויטרס

קולמן, שממשיכה לחבוש חיג'אב, סירבה לומר אם התאסלמה במהלך השבי. עוד אמרה כי הן ארצות הברית והן פקיסטן לא מסרו פרטים מדויקים על תקופת השבי. "פקיסטן אומרת כי מעולם לא הוחזקנו שם, עד לסוף התקופה, וארצות הברית אומרת שהיינו שם כל הזמן ולכן זאת אחריות פקיסטן", אמרה. "אבל שתי הטענות לא נכונות".

היא דחתה את טענות צבא פקיסטן, שלפיו המשפחה חולצה לאחר שהובאה לגבול מאפגניסטן. "לא חצינו את הגבול לפקיסטן באותו יום. היינו בפקיסטן במשך יותר משנה באותו יום", טענה. לדבריה, המשפחה הוכנסה בכמה פעמים לתא מטען והועברה ממקום למקום באזורי הגבול שבין אפגניסטן לפקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully