וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה תחרים את הבחירות בקניה מחר: "לעם יש זכות למרוד"

25.10.2017 / 17:22

בית המשפט העליון במדינה לא הצליח לקיים דיון על דחיית הבחירות החוזרות בשל מחוסר בשופטים, ואלו אמורות לצאת לדרך חרף המחאה של יריבי הנשיא. מושל מחוז הנחשב למעוז האופוזיציה: "הממשלה חותרת תחת ריבונות העם"

עימותים בבני ברק, 6 נעצרו/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

המשבר הפוליטי בקניה החריף היום (רביעי) אחרי שבית המשפט העליון הודיע כי הוא לא יוכל לקיים דיון בדחיית הבחירות החוזרות לנשיאות מחר, מאחר שלא היו די שופטים כדי לנהל דיון תקף. רק לבית המשפט העליון יש סמכות לדחות את הבחירות, שההכנות אליה לוו בכאוס מנהלי ובמעשי אלימות.

נשיא בית המשפט העליון דייוויד מרגה אמר כי שופט אחד חולה, אחר שוהה בחו"ל ולא חזר בזמן ואחרת לא הצליחה להגיע לבית המשפט אחרי ששומר ראשה נורה ונפצע במהלך הלילה. בעקבות ההודעה על כך שאין קוורום לקיום הדיון, אמר נציג ועדת הבחירות כי משמעות הדבר היא שהבחירות יתקיימו במועדן.

מנהיג האופוזיציה ראילה אודינגה מחרים את הבחירות וקרא לתושבים לצאת ולהפגין. הוא הכריז לאחר החלטת בית המשפט העליון כי מהיום, "אנחנו הופכים להיות תנועת התנגדות".

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג האופוזיציה בקניה פרש מהתמודדות בבחירות החוזרות לנשיאות
קניה: בית המשפט העליון הכריז על פסילת תוצאות הבחירות לנשיאות

שוטרים חוסמים את הכניסה לבית המשפט העליון של קניה בבירה ניירובי, 25 באוקטובר 2017. רויטרס
שוטרים חוסמים כביש גישה לבית המשפט העליון בניירובי, היום/רויטרס

דקות אחרי הודעת בית המשפט, מפגינים חסמו כבישים בעיר קיסומו שבמערב המדינה ונחשבת למעוז האופוזיציה. מושל המחוז אמר כי לאנשים יש את הזכות למרוד בשלטון אם ההצבעה תתקיים מחר. "אם ההמשלה תחתור תחת ריבונות העם, לעם יש זכות למרוד נגד הממשלה הזאת", אמר המושל אניאנג ניונגו לכתבים.

הבחירות החוזרות מתקיימות אחרי שבית המשפט העליון ביטל את ההצבעה המקורית מאוגוסט, שבה ניצח הנשיא המכהן אוהורו קניאטה, בשל אי-סדרים. הנשיא הבהיר כי ההצבעה מחר תתקיים כסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully