וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיבה המסוכנת הביתה: "5,600 לוחמי דאעש חזרו לארצותיהם"

דוח של מכון מחקר אמריקני מעלה כי בשנתיים האחרונות חזרו אלפים למדינותיהם, עם קריסת "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק. מחויבות חלקם להמשך הג'יהאד מציבה סכנה ביטחונית לאותן מדינות

צילום: מתוך היוטיוב של RT, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 5,600 לוחמים זרים משורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שבו לארצותיהם עם קריסת "החליפות" בסוריה ובעיראק – כך עולה מדוח חדש של מכון מחקר אמריקני. לפי דוח של מרכז סופאן, 33 מדינות דיווחו על שובם של הלוחמים בשנתיים האחרונות.

לפי הדוח, רובם של הלוחמים שחזרו אל ארצותיהם נכלאו או נעלמו, מה שיותיר אותם סכנה ביטחונית בשנים הבאות. עם נפילת מעוזי דאעש בתקופה האחרונה, כמו מוסול בעיראק וא-רקה בסוריה, אומתה זהותם של כ-19 אלף מתוך 40 אלף הלוחמים הזרים שנהרו לעיראק ולסוריה מ-110 מדינות שונות כדי להצטרף ל"מדינה האסלאמית".

עם זאת, המידע לא מעלה מה עלה בגורלם. החוזרים כוללים 400 מתוך 3,417 הלוחמים הרוסים; 760 מתוך 3,244 הלוחמים הסעודים; 800 מתוך 2,926 הלוחמים התוניסאים ו-271 מתוך 1,910 הלוחמים הצרפתים ו-425 מתוך הלוחמים הבריטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
400 לוחמים רוסים שבו למדינה. צ'צ'נים בשורות דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"על אף שיש מחלוקות סביב האיום הנשקף מצד הלוחמים הזרים במדינות המוצא שלהן או במדינות שדרכן הם עוברים, זה בלתי-נמנע שחלק מהם נותרו מחויבים לרעיון הג'יהאד", נכתב בדוח. עוד מזהיר הדוח כי ההפסדים הטריטוריאליים של "המדינה האסלאמית" יובילו את הנהגת דאעש לחפש אחרי תומכים מעבר לים, כולל לוחמים לשעבר, כדי "לשמור על המותג בחיים".

"החוזרים עלולים להיות פגיעים לקשר מצד מי שהיה חלק ברשת שגייסה אותם או לקריאות מצד עמיתים לנשק לשעבר", נכתב. לפי הדוח, נשים וילדים ששבו משטחי הלחימה מציבים בעיה אחרת, מאחר שהמדינות מתקשות להבין מהי הדרך הטובה ביותר לקלוט אותם מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הריסות בעיר א-רקה, סוריה, 18 באוקטובר 2017. רויטרס
החליפות של דאעש קורסת. הריסות בא-רקה, סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully