וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הטענות לטיהור אתני: ארה"ב עוצרת את הסיוע הצבאי למיאנמר

מחלקת המדינה הזהירה מפני סנקציות כלכליות בשל העדויות על רצח וגירוש שיטתיים של הרוהינגיה המוסלמים, שכ-600 אלף מהם ברחו לבנגלדש בתוך חודשיים. "הכרחי שמי שאחראי לזוועות יישא בתוצאות"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ארצות הברית הודיעה כי היא עוצרת את הסיוע הצבאי למיאנמר בשל היחס למיעוט הרוהינגיה המוסלמי בצפון המדינה. מחלקת המדינה בוושינגטון מסרה אתמול (שני) כי היא גם שוקלת לבטל את הפטור מאשרות כניסה לאנשי צבא ממיאנמר וכן סנקציות כלכליות על המדינה, שרק בשנים האחרונות יצאה מבידוד בינלאומי לנוכח רפורמות דמוקרטיות.

כ-600 אלף פליטים נמלטו ממיאנמר לבנלגדש השכנה בחודשיים האחרונים, מאז פרץ סבב של אלימות נוסף במדינת ראקין, בין כוחות הביטחון של המדינה בעלת הרוב הבודהיסטי לחמושים מקרב המיעוט המוסלמי משולל הזכויות. לפי שגריר בנגלדש באו"ם, עוד 300 אלף מקרב הרוהינגיה הגיעו למדינה אחרי סבבי קרבות קודמים, וכי אלפים ממשיכים לעבור את הגבול מדי יום.

תושבים, ארגוני זכויות אדם ומדינות רבות במערב מאשימות את צבא מיאנמר בפשעי מלחמה ובטיהור אתני, אולם במיאנמר טוענים כי זהו מאבק לגיטימי בטרור ואין פגיעה מכוונת באזרחים.

"הכרחי שכל גורם או גוף האחראי לביצוע הזוועות יישא באחריות למעשים", נמסר ממחלקת המדינה. "אנחנו מביעים דאגה חמורה מהאירועים האחרונים במדינת ראקין ומהאלימות והפגיעה שהרוהינגיה וקהילות אחרות סובלות מהן".

לקריאה נוספת בנושא
אלפים בשדות מוצפים: תיעוד מהאוויר חושף את גל הפליטים המוסלמים
אונס ילדים ועינויים: כך מטהר צבא מיאנמר את המיעוט המוסלמי

גל הפליטים המוסלמים במיאנמר. רויטרס
פליטים מוסלמים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully