וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאית הרוסיה שנדקרה בתרדמת: "הישראלי שתקף אותה משוגע"

טטיאנה פלגנהאור, מגישה פופולרית שאירחה אנשי אופוזיציה בתחנת הרדיו העצמאית היחידה במדינה, מאושפזת בטיפול נמרץ. בוריס גרץ, שפרץ את האבטחה, יגיע לדיון בבית משפט, אך בקרמלין שוללים את האפשרות שמדובר בעוד תקיפה על רקע התנגדות לפוטין

תיעוד הפריצה לתחנת הרדיו במוסקבה

העיתונאית שנדקרה ונפצעה אתמול קשה במהלך שידור רדיו במוסקבה מאושפזת בטיפול נמרץ והיא נמצאת בתרדמת – כך אמר היום (שלישי) מנהל תחנת "קול מוסקבה". טטיאנה פלגנהאור, מגישה בכירה וסגנית העורכת בתחנת הרדיו העצמאית היחידה ברוסיה, היא האחרונה בשורת עיתונאים ופעילי אופוזיציה שמותקפים ברוסיה בשנים האחרונות. רוב המקרים נותרו לא פתורים, אם בכלל נחקרו.

תמונות של מצלמות האבטחה מהמקום, שפורסמו היום בידי התחנה, הראו את התוקף – אזרח ישראלי לשעבר, שנסלח להסתכלות פסיכיאטרית – מרסס גז בפניו של מאבטח באזור הקבלה, עובר תחת השער המסתובב ורץ. אחרי שבוריס גרץ בן ה-48 חתך את גרונה של פלגנהאור בסכין ונעצר על ידי מאבטחים במקום, הוא אמר למשטרה כי היה ב"קשר טלפתי" עמה במשך חמש שנים. בהמשך היום הוא יובא לדיון בבית משפט.

לקריאה נוספת בנושא
בזמן שידור: שדרנית ביקורתית לפוטין נדקרה בצווארה ונפצעה קשה

בוריס גרץ, אזרח ישראלי שדקר את העיתונאית הרוסיה טטיאנה פלגנהאור במוסקבה, אוקטובר 2017. AP
נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. גרץ אחרי מעצרו, אתמול/AP

כלי התקשורת הממוסדים ברוסיה התמקדו זה זמן רב בתחנה, כמו בכלי תקשורת בודדים אחרים שנותרו עצמאיים, בשל הדיווחים הביקורתיים שלהם כלפי הקרמלין והנשיא ולדימיר פוטין. פלגנהאור אירחה אנשי אופוזיציה רבים בתכנית שהגישה והשתתפה גם בעצרות מחאה.

הערוץ הממלכתי "רוסיה 24" דיווח לפני שבועיים כי תחנת "קול מוסקבה" מקבלת כסף כדי "לערער את היציבות החברתית" לקראת הבחירות לנשיאות, שיתקיימו במרץ. עם זאת, בקרמלין כינו את התוקף, ששב לרוסיה לפני כחודש אחרי שעלה לישראל ב-2003, "משוגע" והכחישו כי יש לכך קשר לעמדותיה הפוליטיות של פלגנהאור.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדקרה בצווארה במהלך השידור. פלגנהאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוליה לטייניה, מגישה פופולרית אחרת בתחנה, ברחה מרוסיה השנה בעקבות שורת איומים על חייה. בטור שפרסמה בעיתון "נוביה גאזטה", היא כתבה שעל אף שהתוקף ככל הנראה סובל מבעיות נפשיות, התקיפה נראית המשך ישיר לרטוריקה המתלהמת של גורמים רוסיים, שמתארים כלי תקשורת כמו "קול מוסקבה" כאויבי המדינה.

לדבריה, "ההפרעה שממנה סובל גרץ מתאימה באופן מחשיד לקו של המפלגה. התקיפה מזכירה שורת תקיפות אחרות נגד עיתונאים עצמאיים ופעילי אופוזיציה, שזוכות לחסינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully