וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק ארה"ב וסוריה בחוץ: ניקרגואה הצטרפה להסכם האקלים

24.10.2017 / 11:15

המדינה שבמרכז אמריקה דחתה עד כה את ההסכם שנחתם בפריז לפני שנתיים, בטענה כי הוא אינו מרחיק לכת דיו. ואולם, היא שינתה את דעתה והגישה את המסמכים הנדרשים. רק ממשל טראמפ ומשטר אסד לא חתומים על ההסכם לעצירת ההתחממות הגלובלית

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ניקרגואה הודיעה אתמול (שני) כי תצטרף להסכם האקלים הבינלאומי, ובכך הותירה רק את ארצות הברית ואת סוריה מחוץ להסכם שנחתם בפריז לפני שנתיים.

סגנית נשיאת המדינה רוזריו מוריו אמרה כי המסמכים הדרושים הוצגו כבר לאו"ם. ,זהו הכלי היחיד שיש לנו בעולם, המאפשר לנו לאחד כוונות ומאמצים כדי להתמודד עם שינויי האקלים ואסונות טבע", אמרה מוריו, שהיא גם אשת הנשיא, בריאיון לרדיו מקומי.

ביוני החליט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מההסכם, וכניסתה של המדינה המרכז-אמריקנית השאירה את הכלכלה הגדולה ביותר בעולם לצדה של המדינה המזרח תיכונית החרבה מחוץ להסכם הבינלאומי. ניקרגואה הייתה המדינה היחידה שדחתה את ההסכם, בטענה שהוא אינו מרחיק לכת מספיק כדי להגביל את ההתחממות הגלובלית.

הסכם פריז, עליו חתומות כמעט 200 מדינות, קורא לצמצם פליטת גזים מזהמים, שלפי מדענים תורמים להתחממות הגלובלית. בעוד נשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה הבטיח להביא להפחתה דרמטית בפליטות המזהמים, מחליפו טראמפ טוען כי ההסכם יפגע בכלכלה האמריקנית ויחסל תעשיות שלמות.

תושבים מסייעים לדייגים הודים בסמוך לגבול עם בנגלדש בשל עליית מי הים, 2015. AP
תושבים מסייעים לדייגים הודים בסמוך לגבול עם בנגלדש בשל עליית מי הים, 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully