וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאור על התקפות הפוליטיקאים: "לא ניתן לאיים על בית המשפט"

24.10.2017 / 6:00

יומיים לפני פרישתה, העניקה נשיאת העליון ריאיון פרידה לכתב העת של לשכת עורכי הדין. על יחסיה עם שקד: "למרות צחצוחי החרבות, הגענו להסכמות". על ההפגנות מול ביתה: "איש ציבור צריך לדעת לחיות עם זה"

צילום: רוני כנפו, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

"בית המשפט העליון היה בית משפט חזק, הוא עדיין חזק והוא יהיה חזק. הוא בית משפט שלא ניתן לאיים עליו ולא ניתן להפחיד אותו" - כך אמרה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, שתפרוש בעוד יומיים, בריאיון פרידה שמתפרסם הבוקר (שלישי) בגיליון החדש של "עורך הדין", כתב העת של לשכת עורכי הדין.

בריאיון, מתייחסת נאור בהרחבה לניסיונות לשמור על עצמאותו ועוצמתו של בית המשפט מול המתקפות מצד הפוליטיקאים. "נאמרו נגדנו המון דיבורים, כמו האמירה שירימו על בית המשפט העליון כף של טרקטור D-9 ואמירות נוספות שהן יותר מאשר אמירות לא מוצלחות", אמרה נאור. "אבל להערכתי ולתפיסתי, לשופטים אין כל אופציה אחרת – הם חייבים להחליט את מה שנכון להחליט. היו התבטאויות מיותרות, אבל הן לא השפיעו עלינו".

לדבריה, "הרשות השופטת מכבדת את הרשות המחוקקת ואת הרשות המבצעת. אנחנו לא עוסקים בכיפוף ידיים ובניגוד למה שמנסים לפעמים לצייר, אנחנו פוסקים לפי הדין. אי לכך אני חושבת שנשמעו במהלך תקופת כהונתי התבטאויות שהן מיותרות וראוי היה שלא להשמיען".

לקריאה נוספת:
נשיאת העליון: באירוע לציון יובל להתנחלויות הבמה מסורה לצד אחד
שקד לנשיאת העליון על סערת טקס ההתנחלויות: "פרמת את הממלכתיות"
עשרות מחו נגד מבקשי המקלט מול בית נשיאת העליון: "בג"ץ נגד העם"

מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון, טקס השבעת שופטים, בית הנשיא. 14 בינואר 2016. נועם מושקוביץ
"אנחנו לא עוסקים בכיפוף ידיים". נאור/נועם מושקוביץ

בשבועות האחרונים מצאה עצמה נאור מתמודדת עם הפגנות מול ביתה, בעקבות פסיקת בג"ץ בנושא גירוש מבקשי המקלט. "אין לי כל בעיה שיפגינו ואפילו ביקשתי שלא ירחיקו אותם משם", הסבירה. "זו עמדתי האישית ואני מייצגת כאן את עמדתי האישית בלבד. איש ציבור צריך לדעת לחיות עם זה. חייתי עם זה כשופטת בית משפט השלום ואני חיה עם זה גם כנשיאת בית המשפט העליון, צר לי רק על שכניי שנאלצים לסבול מכך. ושוב, הנחתי המשפטית היא שאסור להפגין ליד ביתו של איש ציבור, אלא רק ליד משרדו, אבל אני באופן אישי חיה עם זה בשלום".

זירה נוספת שבה נאבקה נאור היא הוועדה לבחירת שופטים, שבה תשב היום בפעם האחרונה. כשהיא נשאלה אם ישנה פוליטיזציה בהליך הבחירה, היא השיבה: "תמיד הייתה. הרכב הוועדה לבחירת שופטים מחייב להגיע לפשרות, אין בזה ספק. עם זאת, אני חושבת שכל גורמי הוועדה פעלו כמיטבם כדי שלא ייכנסו למערכת אנשים לא מתאימים וכדי שאיכות השופטים תהיה גבוהה. אתה שואל האם אני חושבת שבוועדה לא צריכים לשבת פוליטיקאים, ואני סבורה שלא צריך לגעת בהרכב הוועדה כי כאשר נוגעים אתה אף פעם לא יודע מה קורה. אני חושב שהשיטה הנוכחית היא טובה ומאוזנת ולא הייתי משנה אותה כלל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת תושבי דרום ת"א בירושלים. מאצ'י הוף, מאצ'י הוף
"ביקשתי שלא ירחיקו אותם". מפגינים מחוץ לביתה של נאור, בחודש שעבר/מאצ'י הוף , מאצ'י הוף

מינוי השופטים הצית כמה עימותים פומביים בין הנשיאה לשרת המשפטים איילת שקד. במאי השנה אף שלחה נאור לשקד מכתב פומבי חריף שבו טענה כי היא "פוגעת שלא לצורך במערכת המשפט ובציבור". למרות זאת, נאור מדגישה בריאיון שמערכת היחסים האישית שלה עם שקד מצוינת. גם שקד אמרה באחרונה דברים דומים.

"בתום תקופה ראשונית, איך אגדיר זאת... שבה האחת בודקת את השנייה ומתקיימת במהלכה הסתגלות הדדית, אני חושבת שפיתחנו מערכת של כבוד הדדי והערכה", אמרה נאור. "זה נכון שהיו מקרים שזכו לתהודה תקשורתית, אבל צריך להביא בחשבון את העובדה שסוגיות נפיצות רבות נסגרו בהסכמה כאן בלשכתי או בשיחות טלפון. את זה הציבור לא יודע כלל".

נשיאת העליון היוצאת הוסיפה כי "זה נכון שהיו כמה עניינים שנראו לציבור כצחצוחי חרבות, אבל לכל אחת מאתנו יש את תפקידה במערכת וכל אחת מאתנו רוצה לשמור על המערכת. בסופו של דבר, למרות צחצוחי החרבות, הגענו להסכמות".

ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
"סוגיות נפיצות רבות נסגרו בהסכמה". שקד ונאור/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully