וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה יעלה להצבעה": ביטן נחוש להעביר את החוק לאסור חקירת ראש ממשלה

24.10.2017 / 8:47

אחרי הסערה, יו"ר הקואליציה אמר לוואלה! NEWS כי בכוונתו להביא את החוק לוועדת השרים, חרף התנגדותה של שרת המשפטים שקד העומדת בראשותה. "זה נמצא על סדר היום. אי אפשר להציב תנאים כל הזמן"

עריכת וידאו:ניר חן

(ח"כ דוד אמסלם שמקדם את החוק בריאיון למהדורת ווואלה! NEWS בשבוע שעבר)

חרף ההתנגדות בתוך הקואליציה לחוק איסור חקירת ראש ממשלה מכהן, יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) אמר כי הוא נחוש להעלות את הצעת החוק להצבעה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר ביטן כי "זה יעלה להצבעה. מבחינתנו זה על סדר היום".

ביטן נשאל איך ינהג אם שרת המשפטים ויו"ר הוועדה איילת שקד תתנגד כפי שהתנגדה השבוע, והשיב כי "יש לנו רוב בוועדה, אנחנו רוצים לשבת איתה אבל היא מציבה לנו תנאים. אי אפשר להציב תנאים כל הזמן". בדבריו כיוון לכך ששקד רוצה לקדם במקביל חוק שיקצוב את כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות או שמונה שנים, התקופה הארוכה מבין השתיים. ביטן תהה אם "היא (שקד - י"א) צריכה להוכיח שהיא כופה את זה עלינו? אנחנו מסכימים לדון אבל רק אחרי שנעביר את חוק איסור החקירות בקריאה טרומית".

איוב קרא, בנימין נתניהו ודוד ביטן בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ביטן ונתניהו בישיבת סיעת הליכוד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אתמול איים ביטן "לפרק את הקואליציה" אם החוק לא יעבור, אך מאוחר יותר צינן את האיום בשיחה עם שר האוצר משה כחלון באולם המליאה. עם זאת, מאוחר יותר הצהיר ביטן כי "לא יהיה חופש הצבעה" - בתגובה להודעתו של כחלון כי יאפשר לחברי סיעתו חופש הצבעה בנוגע לחוק, מה שמקטין עוד יותר את סיכוייו לעבור במליאה. ההערכה בקואליציה היא כי גם אם החוק יעבור בקריאה טרומית, הוא לא יקודם מעבר לכך לקריאה ראשונה.

אמש כינה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את הצעת החוק "הצעה אבסורדית" ואמר כי הוא מתנגד לה מכל וכל. מנדלבליט נשא דברים בכנס של משרד המשפטים באוניברסיטת תל אביב ואמר כי "יש בעיה של שוויון בפני החוק, אנחנו לא רוצים להיות מדינה כזאת. זה דבר שהוא לא ראוי ואין לי ספק שהחוק ירד מסדר היום ושמקבלי ההחלטות לא ילכו למקום הזה".

ביבי, כחלון ובנט בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
השרים כחלון ובנט לצדו של נתניהו במליאת הכנסת, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

גם באופוזיציה תקפו בחריפות את הצעת החוק. יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי מתח ביקורת על כך שלדבריו "עוסקים בראש הממשלה ובחסינות שלו, באמצעות 'חוק הגבינה הצרפתית'. בהורדת אחוז החסימה שיאפשר לשמר קואליציה עתידית. בלהקים ועדות חקירה לעמותות. עוסקים בפילוג והסתה". יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הוסיף כי "שיאי הגועל וההשחתה נשברו כבר ביום הראשון" של מושב החורף בכנסת. לדבריו, "הדבר היחיד שמעניין אותם זה מהר מהר להעביר חוק שאי אפשר לחקור את ראש הממשלה. ראש ממשלה בחקירות רוצה לאסור בחוק חקירות של ראש ממשלה".

הדיון על הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה נדחה בתחילת השבוע, לאחר שפרץ עימות בין השרה שקד לח"כ ביטן. האחרון דרש להצביע על החוק, אך שקד סירבה לכך היות ומדובר בחוק יסוד שדורש דיונים מעמיקים יותר. בסביבתה של שקד אמרו אמש כי מוקדם לומר האם תהיה הצבעה על החוק בתחילת השבוע. במהלך ישיבת הסיעה של הבית היהודי, התנהל דיון סביב הצעת החוק, ובין היתר הציעו חלק מהח"כים הצעות שונות, אך לא גיבשו עמדה אחידה.

ישיבת סיעת הבית היהודי 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
שקד בישיבת סיעת הבית היהודי, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully