וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים הצביעו נגד ארדואן - וראשי הערים הגדולות משלמים את המחיר

23.10.2017 / 22:55

ראש עיריית הבירה אנקרה מלי גוקצק, מנאמניו של נשיא טורקיה, הוא ראש העיר החמישי עד כה הפורש, במסגרת "טיהור" בשורות מפלגת השלטון. ארדואן ביקש "לרענן את השורות" אחרי שהתושבים באזורים העירוניים לא תמכו ברפורמה החוקתית שלו

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש עיריית אנקרה ב-23 השנים האחרונות מלי גוקצק הודיע היום (שני) על התפטרותו, לבקשת הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. גוקצק הוא ראש העיר החמישי ממפלגת השלטון שהודיע על פרישה בשבועות האחרונים במסגרת "טיהור" פוליטי שעורך ארדואן.

גוקצק הנחשב לנאמנו של ארדואן זכה בחמש מערכות הבחירות האחרונות בעירו. את ההודעה על התפטרותו פרסם בחשבון הטוויטר שלו לאחר פגישה בארמון הנשיאות ולדבריו, זו תיכנס לתוקף ביום שבת.

גוקצק מוכר בטורקיה לא רק כאחד מנאמניו של הנשיא, אלא גם כאדם שנכנס לוויכוחים בטוויטר עם חברי המפלגה ועם עיתונאים. בחודש פברואר הוא העלה טענה כי המנהיג הגולה פתהוללה גולן, שארדואן מאשים בתכנון ניסיון ההפיכה הכושל בשנה שעברה, מתכנן רעידת אדמה בסיוע מעצמה זרה.

החלטתו של ארדואן להדיח את ראשי הערים, בהם גם ראש עיריית איסטנבול קאדיר טופבאס, הגיעה לאחר ניצחונו בהפרש זעום במשאל העם על הרחבת סמכויותיו כנשיא, לפני כחצי שנה. שיעור התמיכה בו בקרב המצביעים בערים היה נמוך יחסית לזה שבמחוזות הכפריים. ב-17 מתוך 30 הערים הגדולות בטורקיה הצביעו התושבים נגד ההצעה. מאז משאל העם הזכיר ארדואן בכמה הזדמנויות את הצורך בתחלופה בממשל המקומי ובתוך מפלגתו, בטענה שבשני המקומות זיהה סימנים ל"עייפות החומר".

ראש עיריית אנקרה מלי גוקצק עם אלמנתו של שגריר רוסיה מרינה קרלובה, 10 בינואר 2017. אי-פי, AP
גוקצק לצד אלמנתו של שגריר רוסיה שנורה למוות בעירו, בינואר/AP, אי-פי
נשיא טורקיה ארדואן בנאום באיסטנבול, 20 באוקטובר 2017. רויטרס
ביקש לרענן את הנהגת מפלגתו בטענה ל"עייפות החומר". ארדואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully