וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שידור: שדרנית ביקורתית לפוטין נדקרה בצווארה ונפצעה קשה

גבר בן 48, המחזיק באזרחות ישראלית וכנראה לוקה בנפשה, פרץ לתחנת רדיו במוסקבה. הוא תקף את טטיאנה פלגנהאור, שנוהגת להשתתף בעצרות של האופוזיציה. היא פונתה לבית חולים, אך לא נשקפת סכנה לחייה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוכה לאלפי עוקבים. טטיאנה פלגנהאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתונאית ביקורתית כלפי הקרמלין נדקרה היום (שני) בצווארה בזמן שידור בתחנת רדיו במוסקבה ונפצעה באורח קשה על ידי גבר בן 48, המחזיק גם באזרחות ישראלית. התוקף, בוריס גרץ, שהצליח להתפרץ אל המקום, נעצר וסיפר כי העיתונאית טטיאנה פלגנהאור "רדפה אחריו". הוא צפוי להישלח לבדיקה פסיכיאטרית. פלגנהאור הועברה לאשפוז בבית חולים, שם היא הוכנסה לתרדמת, אולם לא נשקפת סכנה לחייה.

מנהל תחנת "קול מוסקבה", שנוהגת לארח פוליטיקאים מהאופוזיציה, סיפר כי גרץ התפרץ למבנה, ריסס את המאבטח בסוג של גז, ואז הגיע לקומת התחנה. הוא פרץ פנימה, ודקר בסכין את העיתונאית, בת 32, עד שהמאבטחים השתלטו עליו והעבירו אותו למשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא היה לה כוח לבכות": תמונות התינוקת הרעבה מזעזעות את העולם
הנקמה של דאעש: "טבח ב-128 אזרחים בעיירה סורית לפני שהובס"
גופה חסרה וחיפוי לקוי: המארב הקטלני שמכה גלים בצבא ארה"ב

בוריס גרץ, אזרח ישראלי שדקר את העיתונאית הרוסיה טטיאנה פלגנהאור במוסקבה, אוקטובר 2017. AP
החשוד בדקירה, בוריס גרץ/AP

בתמונה שפרסם בטוויטר אחד מעובדי התחנה, נראה גרץ, יליד גיאורגיה שעלה לישראל ב-2003 ועזב בחזרה לרוסיה כעבור חודש אחד, לא מגולח יושב על כיסא, כשהוא לבוש בגדים שחורים. הוא סיפר כי היה לו "קשר טלפתי" עם פלגנהאור מ-2012 וכי הייתה לו טינה כלפיה.

פלגנהאור היא אחת מסגניות העורך הראשי של התחנה, שרוב מניותיה נמצאות בידי ענקית הגז גזפרום, והיא מגישה ותיקה בה. היא פעילה גם בהפגנות של האופוזיציה נגד הנשיא ולדימיר פוטין ואלפים עוקבים אחרי עמוד הפייסבוק הציבורי שלה.

מאז 1992, נהרגו ברוסיה 58 עיתונאים, כשבמקרים רבים איומים ותקיפות נגד אנשי תקשורת אינם זוכים לטיפול מצד הרשויות. שדרנית אחרת של הרשת עזבה מוקדם יותר השנה את רוסיה בעקבות שורת תקיפות נגדה.

דובר מטעם לשכת התביעה הכללית ברוסיה אמר כי זו מתקפה "מזעזעת" ואמר כי החקירה תהיה מקיפה. ראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "המום" מהתקיפה ועוקב אחרי הטיפול שלה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בוריס גרץ, אזרח ישראלי שדקר את העיתונאית הרוסיה טטיאנה פלגנהאור במוסקבה, אוקטובר 2017. AP
הדוקר בזירת האירוע/AP

על אף הודעת הרשויות, מועצת אירופה, ארגון זכויות האדם המשמעותי ביותר ביבשת, מסרה כי מדובר במתקפה מתועבת וכי יש "להשים את החקירה ביסודיות ובמהירות".

(עדכון ראשון: 15:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully