וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרת שתועדה בועטת בחרדי הואשמה לפני חודש בתקיפת מפגין אחר

23.10.2017 / 14:50

לוואלה! NEWS נודע כי נגד השוטרת בת ה-23 שנחקרה בחשד לתקיפת מפגין בי-ם מתנהל הליך משמעתי במח"ש, בגין אירוע דומה השנה: "חבטה בראשו שלוש פעמים והפילה אותו ארצה, רשמה דוח פעולה שקרי". המשטרה: "השוטרת תוזמן לשימוע לשקילת המשך שירותה"

צילום: מני רפאל "מחאות החרדים הקיצוניים", עריכה: שניר דבוש

השוטרת שנחקרה השבוע בחשד לתקיפת מפגין הואשמה בחודש שעבר בעבירה דומה - כך נודע לוואלה! NEWS. אתמול פורסם תיעוד שבו נראית השוטרת כשהיא בועטת במפגין חרדי בהפגנה בירושלים בשבוע שעבר של הפלג הירושלמי נגד גיוס בני חרדים.

נגד השוטרת, בת 23, הוגש כתב אישום בגין תקיפה במהלך הפגנה סמוך לכיכר השבת בירושלים ובגין שיבוש מהלכי משפט. מח"ש העמידה לדין משמעתי באותו אירוע גם קצין משטרה שהיה מעורב באירוע.

בשבוע שעבר נערכו הפגנות המוניות רבות של הפלג הירושלמי נגד גיוס חרדים לצה"ל, כשהשיא היה ביום חמישי, בו נעצרו 120 מפגינים ברחבי הארץ. המוקדים המרכזיים היו בירושלים, בבית שמש, בבני ברק ובצפת. המחאה התחדשה בשבוע שעבר בעקבות מעצר שני עריקים, ומאז נעצרו עוד כמה עריקים, שהיו בין המפגינים.

הפגנת חרדים של הפלג הירושלמי בירושלים 19 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות חרדים בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

לפי כתב האישום שהוגש נגד השוטרת, ב-18 בינואר היא הגיעה עם שוטרים נוספים לרחוב שמואל הנביא בירושלים בעקבות דיווח על שריפת פחים בהפגנה במקום. הם הבחינו באש בוערת, בעשן סמיך ובהתקהלות אנשים. באותה העת, נכתב בכתב האישום, כי הנאשמת הבחינה במתלונן שצעק לעבר שוטרת אחרת.

לאחר שניגשה למתלונן, לשון כתב האישום, "חבטה בראשו שלוש פעמים, אחזה בראשו והפילה אותו ארצה". עוד צוין כי לאחר סיום האירוע ובמטרה להסתיר את התקיפה, רשמה הנאשמת דוח פעולה שקרי, ובו כתבה כי המתלונן תקף אותה בבעיטות וכי נפל על הכביש כשניסתה להדוף אותו. הקצין הועמד לדין עקב שימוש בכוח שלא כדין.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות כתב האישום שהוגש במח"ש, תוזמן השוטרת לשימוע במחלקת משמעת, לשקילת המשך שירותה.

"באשר לאירוע הנוסף - במהלך הפגנת הפלג החרדי הקיצוני המפגינים התגודדו סביב השוטרים תוך גידופים ודחיפות. השוטרת שניסתה לפנות את מפירי הסדר לצורך מניעת שיבוש שגרת החיים נתקלה בקבוצת חרדים שרגע קודם לכן דחפו וקיללו אותה ואף ירקו לעברה. נכון לעת הזו טרם התקבלו כל חומרים ביחס לאירוע זה ממח"ש. לכשיתקבלו, נשקול נקיטת צעדים מנהליים בהתאם".

עורך דינה של השוטרת, איציק כהן, מסר בתגובה: "מדובר בהפגנת חרדים בה ניתנה הוראת פיזור למפגינים על ידי מפקדי הכוח במקום, ולאחר מכן החלו השוטרים ובכלל זה השוטרת לפזר את המפגינים שניסו לרדת לכביש לצורך חסימתו ולהפר את הסדר במקום. פעולותיה של השוטרת נעשו כדין ובמטרה להרתיע את המפגינים ולפזרם. מדובר בסרטון מגמתי שמופץ על ידי המפגינים לאחר שנערך במטרה לפגוע בעבודת השוטרים בהפגנות. השוטרת נחקרה, מסרה את גרסתה לאירוע וחזרה לעבודתה".

(עדכון ראשון: 13:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully