וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה של דאעש: "טבח ב-128 אזרחים בעיירה סורית לפני שהובס"

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי לוחמי ארגון המדינה האסלאמית טבחו בתושבי אל-קרייתין הסמוכה לחומס בשלושת השבועות לפני נפילת העיר בידי משטר אסד. הממשלה בדמשק לא הגיבה לדיווח

צילום: מתוך היוטיוב של RT, עריכה: יאיר דניאל

לוחמי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) טבחו בלפחות 128 אזרחים בעיירה הסורית אל-קרייתין במחוז חומס בשלושת השבועות לפני תבוסת הארגון באזור - כך דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם. הממשלה בדמשק לא הגיבה לדיווח.

העיר, הממוקמת כ-120 קילומטר מצפון-מזרח לדמשק, עברה בין דאעש למשטר אסד מספר פעמים בשבועות האחרונים. בתחילת החודש השתלטו עליה אנשי דאעש במבצע פתע.

הריסות בחלקי העיר א-רקה שבסוריה שנכבשו מידי דאעש על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. 20 באוגוסט 2017. רויטרס
הריסות העיר א-רקה, לאחר כיבושה מדאעש/רויטרס

בשבוע שעבר הושלם כיבוש א-רקה, בירת דאעש, בתום מערכה בת ארבעה חודשים. הכוחות הכורדיים ובעלי בריתם, הנתמכים בידי ארצות הברית, השיגו את השליטה בעיר ששימשה מוקד לתכנון פיגועים במערב, ולפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 3,250 נהרגו בלחימה - בהם 1,130 אזרחים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר לאחר סיום המבצע כי המאבק בדאעש לא הסתיים בשחרור א-רקה. "צרפת תמשיך במאמץ הצבאי שלה כל עוד יהיה בזה צורך", אמר מקרון. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר בשבוע שעבר כי הלחימה נגד דאעש נמצאת בשלביה המכריעים. הוא הוסיף כי סבבי שיחות בנושא השלום בסוריה צפויים להתחדש בז'נבה שבשוויץ ובאסטנה שבקזחסטן.

לוחמי הכוחות הדמוקרטיים הסורים מניפים דגל לבן ליד מתחם בית החולים הלאומי שבו מוקמים המיליטנטים של המדינה האסלאמית, בחזית א-רקה 17 באוקטובר 2017. רויטרס
לוחמים כורדים מניפים את דגלם בא-רקה/רויטרס

רוסיה האשימה אתמול את הקואליציה האמריקנית בשיטוח העיר א-רקה, בדומה למה שחוותה העיר דרזדן במהלך מלחמת העולם השנייה. משרד ההגנה במוסקבה אמר כי א-רקה, ששימשה את דאעש, "ירשה את הגורל של דרזדן ב-1945, ושוטחה על היסוד בהפצצות האנגלו-אמריקניות".

משרד ההגנה, שהואשם על ידי המערב, ארגוני זכויות אדם בינלאומיים ותושבים מקומיים בהפצצות חסרות אבחנה בחאלב ובמקומות אחרים שנשלטו בידי המורדים וארגוני ג'יהאד שונים, טען עוד כי נראה "שהמערב ממהר כדי לספק סיוע כספי לא-רקה כדי לטייח עדויות על פשעיו".

הגנרל איגור קונשנקוב, דובר משרד ההגנה, אמר כי כ-200 אלף איש חיו בא-רקה לפני תחילת המלחמה בסוריה, אך עתה נותרו בה לא יותר מ-45 אלף תושבים.

הריסות בעיר א-רקה, סוריה, 18 באוקטובר 2017. רויטרס
הריסות בא-רקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully