וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל הגדר בלכיש: "התחושה היא שאורבים לי, הבית מחורר מיריות"

23.10.2017 / 16:00

אחרי שעשרות שב"חים הסתננו מהפרצה בגדר וניסו לגנוב עשרות טונות של תוצרת חקלאית, התושבים במושב שקף חוששים כי הצעד הבא יהיה פיגועי טרור. "אם אחד מהגנבים היה מחבל - היה כאן אסון", אמרו. צוות וואלה! NEWS מהפרצה בגדר שהופכת את חיי התושבים לפחד מתמשך

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

אחרי שביום שבת נעצרו 67 שוהים בלתי חוקיים פלסטינים במהלך ניסיון לגנוב עשרות טונות של תוצרת חקלאית, התושבים במושב שקף הביעו חשש מהאפשרות שהפורצים היו חודרים לשטח היישוב כדי לבצע פיגוע. למרות שהצבא סגר היום חלק ממעברי המים המשמשים להסתננות החקלאים במושב הביעו היום זעם רב, מאחר שלטענתם משרד הביטחון מתמהמה בחסימה מיטבית של הגדר. לדבריהם, האירוע לא היה מתרחש אם במשרד היו פותרים את הבעיה בזמן שפנו בנושא.

"בשבת וכנראה גם בשישי עברו פה 78 פלסטינים", אמר איתן רוזנבלט, הרבש"צ של המושב. "מאחורי הבטונדות היה צינור חשוף, הם עברו דרך מעביר המים, נכנסו לכרמים שלנו ולחממות, גנבו כ-20-15 טונות ענבים ועוד כעשר טונות עגבניות ועגבניות שרי, על הדרך עשו נזקים כבדים מאוד לחממות ולכרם. הנזק הכללי מוערך בכ-200-150 אלף שקל, כולל כול הדברים שמסביב ואובדן הכנסה עתידי".

עוד בוואלה! NEWS:
ארגוני הנכים מאיימים: "אם נתניהו לא יתערב - נחסום את נתב"ג"
קטלוניה מפולגת: "התקווה היחידה למבקשי העצמאות היא אלימות"
אחרי 120 עצורים: מחאת הגיוס של הפלג הירושלמי בצומת דרכים

גניבה סחורות חקלאיות ממושב שקף. שי מכלוף
חסימת המנהרות בגדר ההפרדה. לכיש, השבוע/שי מכלוף

"סבלנו הרבה זמן מחדירות דרך המעבר לשטחים שלנו, עם הרבה מאוד גניבות", מציין אביו של איתן, אבי רוזנבלט. "יש כאלה שפנו למשרד הביטחון, התכנית בעבודה. צריך לומר שהפתח לא נותר חשוף ומדי יום חוסמים אותו. יש המון פתחים לאורך תוואי הגדר, ובכל פעם חוסמים אותם, אבל זו לא חסימה סופית. צריכה להיות כאן חסימה אחרת".

אבי, העוסק אף הוא בחקלאות, נזכר ברצח שהתרחש לפני שנים במושב בידי מפגע שהצליח להסתנן. "בסך הכול הגדר הזו טובה, אבל זה לא מספיק שיש חומה מלמעלה כשיש מנהרות מלמטה", אמר. "היו צריכים לפתור את זה ביחד. לפני שבוע נכנסו לכאן עוד אנשים אבל בהיקפים קטנים יותר. אנחנו מודאגים מאוד מהאפשרות שבמקום הגנבים היו נכנסים מחבלים".

בעודו עומד סמוך לכרם שניזוק ונשדד, הוא תוהה כיצד יכול להיות ש-70 פלסטינים חוצים את הגבול באין מפריע ופוגעים ביבול. לדבריו, ישנם מקרים רבים מהסוג הזה באזור. "היה כאן כרם בגודל של ארבעה דונמים מוכנים לבציר. סדר גדול של חמש טונות לדונם. הצליחו להוריד את כל הסחורה ותלשו את הענבים". לדבריו, בזמן תלישה נגרם נזק כפול לכרם מלבד הגניבה, שכן גם השתילים עצמם ניזוקים. "בנוסף לזה הם גם פירקו את הברזלים של הכרם, כדי לגנוב גם את הברזלים, כופפו אותם והעבירו חלק מהם מעבר לתעלה".

עוד באותו נושא

עשרות עצורים בחשד לניסיון גניבת תוצרת חקלאית בחבל לכיש

לכתבה המלאה
גניבה סחורות חקלאיות ממושב שקף. שי מכלוף
מושב שקף, השבוע/שי מכלוף

"מאז שהקימו כאן את גדר ההפרדה – נרגענו", המשיך. "היו הרבה חדירות, רובן היו למטרות גניבה אבל לא נשכח שב-'88 נרצח גם חבר מהמושב כאן, על הטרקטור בלילה בריסוס, הרבה פעמים גם חדרו לתוך היישוב, בעבר הקימו כאן מכשול בהשקעה רצינית ויש לנו יחידות צבא ששומרות כאן עלינו. יחד עם זאת, התעלות לא נסגרו והשב"חים מנצלים את זה. יש כאן חשש תמידי שיקרה משהו. אנחנו פועלים גם בלילות ומרססים כאן. אני לא חושב שהחקלאי שנכנס לפני שבועיים בלילה, הבין שלמעשה יש לו כאן חור גדול, לא מוגן לגמרי, החומה נראית מועילה ומרשימה והמעבר יכול להוביל גם לפיגוע ללא ספק".

שמעון פחימה, מזכיר ויושב ראש הנהלת המושב טוען שבעקבות המקרה ישנם חששות וחרדות אצל רבים מהתושבים. "זה אחד המקרים החמורים שעברנו ביישוב", אמר. "כל 17 יום יש כאן גניבה. לי אישית היו שלוש גניבות מהכרם בחודש האחרון אבל לא בהיקף גדול. הכול מתבצע על ידי אלו שחוצים את הגדר. המקרה שקרה כאן בשבת הוא חמור לא רק מההיבט הכלכלי אלא גם מההיבט הביטחוני. אם אתה מסתכל בקו אווירי, מאה מטר מהיישוב נכנסו 70 פלסטינים שכל אחד מהם בפוטנציאל גדול להיות מחבל בתוך היישוב עצמו. כל מי שהם היו תופסים – היו מחסלים".

"בעבר פנינו למשרד הביטחון בנושא", הוסיף. "בשבוע שעבר שוחחתי עם חיילים אחרי שתפסו אצלי בכרם פלסטינים שחדרו דרך מעביר המים. הם אמרו לי ש'מטפלים' כרגיל. רק עכשיו סגרו את הפרצות באופן מייד - כי יש רעש תקשורתי. אני תוהה אם לא יכלו לעשות את זה קדם אני כשאני יוצא כל בוקר לשטח הפתוח, לכרם, אני פשוט חושש, חושש שמישהו מחכה לי. זה דבר טבעי לפחד, זו לא בושה, הבית שלי מחורר, מחורר מיריות, לפני כמה שנים ירו על הבית שלי מהכפר". יחד עם זאת פחימה טוען שלא יחדול מעבודתו ולא יעזוב את המושב. "עברנו משברים קשים. גם את אז נעבור בגבורה ונמשיך", אמר. "אנחנו אנשים ציוניים, אידיאלסטים ונמשיך הלאה".

כ-70 פלסטינים הסתננו לכרמים במושב שקף גנבו ענבים וגרמו נזק; "חוששים מאירוע בטחוני". מערכת וואלה! NEWS
"חוששים מאירוע ביטחוני". שקף, השבוע/מערכת וואלה! NEWS
גניבה סחורות חקלאיות ממושב שקף. שי מכלוף
"נזק במאות אלפי שקלים". כרם במושב שקף, השבוע/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully