וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גבר יחליף לבתי חיתול? מפחיד": גנן אולץ לעזוב בשל מחאת הורים

23.10.2017 / 9:40

הורים לילדים בפעוטון בקדימה-צורן מחו נגד החלטה להעסיק גנן ולא גננת, וסירבו לשלוח את ילדיהם לגן. בשל הלחץ שהפעילו, לדבריו, הוא אולץ להתפטר: "מנהל האשכול ביקש ש'ניפרד כידידים'". בחברה למתנ"סים טוענים: "החליט להתפטר בעצמו"

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
ההורים לחצו על ההנהלה - המינוי בוטל/שי מכלוף

גנן שאמור היה להתחיל את עבודתו בגן ילדים במועצה האזורית קדימה-צורן החליט לסיים את עבודתו השבוע, לאחר שהורים לילדים בפעוטון שבפיקוח משרד הכלכלה זעמו על ההחלטה להעסיק גנן ממין זכר. הגנן סיפר כי בסיום יום העבודה הראשון בגן הילדים קרא לו מנהל אשכול הגנים במתנ"ס ואמר לו שיש ביקורת וכעס בקרב חלק מההורים בשל העסקתו וכי הוא ממליץ לו: "בוא ניפרד כידידים. אשלם לך אפילו שבועיים".

לדבריו, החתימו אותו על כך שעבודתו מסתיימת בהסכמה. "היום הראשון התנהל מעל המצופה, החיבור לילדים היה טוב מאוד, חלק מהילדים גם סיפרו להוריהם שהיה כיף", סיפר לוואלה! NEWS.

עוד בוואלה! NEWS:
תושבים במרכז התלוננו על ריחות צחנה עזים: "סירחון לא נורמלי"
שני הרוגים בפיצוץ במחסן זיקוקים במושב פורת שבשרון
שוטרת שתועדה מכה מפגין חרדי בירושלים נחקרה בחשד לתקיפה

הסערה שעוררה ההודעה על מינויו של גנן בפעוטון במועצת צורן. קבוצת ההודעות הפנימית של הורי הילדים, צילום מסך
הסערה שעוררה ההודעה על מינויו של גנן בפעוטון במועצת צורן/צילום מסך, קבוצת ההודעות הפנימית של הורי הילדים
הסערה שעוררה ההודעה על מינויו של גנן בפעוטון במועצת צורן. קבוצת ההודעות הפנימית של הורי הילדים, צילום מסך
ההודעה שנשלחה בקבוצת ההורים/צילום מסך, קבוצת ההודעות הפנימית של הורי הילדים

תחילת הפרשה בשבוע שעבר, כשההורים קיבלו הודעה על מינוי הגנן. "הורים יקרים, שמחים לבשר שלצוות המעון הצטרף א' כמטפל. א' יעבוד שלושה ימים בשבוע בכיתת הבוגרים ובימים אלו הסייעת תעבוד בכיתת הפעוטות", נכתב. "אנו ערים לחששות של חלקכם אך משוכנעים כי א' מתאים לעבודה ויתרום רבות לילדים. מעבר להמלצות האישיות על א', ישנם מחקרים רבים המצביעים על התועלת בנוכחות דמות גברית בגילאים אלו. חובת ההוכחה היא על א' ועלינו ונשמח למשוב לאחר תחילת עבודתו".

ההודעה על שילובו עוררה סערה בקרב הורים בגן, ולידי וואלה! NEWS הגיעו התכתבויות בנושא. "יש לי בעיה עם העובדה שהוא גבר, לא מתאים לי גבר שיחליף לבת שלי", כתבה אחת האמהות. אם אחרת חיזקה את דבריה וכתבה בקבוצת ההורים. "מקומם, החלטה לא הגיונית בכלל. באמת שמגיע לנו קצת נחת", כתבה. אם אחרת אמרה: "גם לי זה מפריע, אנחנו חיים בעולם מפחיד". עוד אם הוסיפה: "זה מאוד לא הגיוני שמטפל ממין זכר יחליף חיתול לילדות".

"צביעות מגדרית"

בעקבות הסערה, החליטו חלק מההורים לא לשלוח את ילדיהם לגן, עד שהגנן יוחלף בגננת. ההורים נתנו כדוגמה למאבק מוצלח בנושא מקרה זהה בקבוצה אחרת בפעוטון עם אותו גנן. "לפני חודש א' בישר להורים כי הוא נכנס לעבוד בכיתה שלהם. במחאה שלחו למנהלת הודעה כי אם הוא מתחיל לעבוד, הילד יוצא מהגן", כתבו הורים בפעוטון.

עוד הוסיפו ההורים, שכשהיה רוב למאבק – הנהלת המעון ביטלה את העסקתו של א'. ואכן, באותו יום בו החל הגנן את עבודתו בגן, הייתה הנוכחות דלה מאוד. יותר מעשרה ילדים נעדרו, מתוך כ-30. באותו יום התקיימה פגישה עם המנהלים, שנכנעו להורים, ו-א' סיים את עבודתו. בהודעה שנשלחה בסוף השבוע להורים נכתב: "הורים יקרים שלום רב, הגנן לא ימשיך איתנו".

גם ביטול המינוי קומם חלק מההורים בגן. אחת האמהות אמרה לוואלה! NEWS: "מקומם לדעת שהמקום אליו אני שולחת את ילדיי כפוף לדעות חשוכות. הייתי מצפה ממקום שבו יש מנהלת לנקוט גישה אחרת כלפי המין השני. השיח בכלל לא היה צריך להגיע לזה. אדם הוא אדם, ויש לבחון אותו לפי כישוריו בטיפול בילדים, שלא נבדקים בקרב מטפלות. זו צביעות מגדרית".

המתנ"ס: "הגנן התפטר בעצמו"

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו) מסרה בתגובה: "הצביעות בחברה חוגגת ככל שמדובר בנושא השוויון בין המינים. ניתן לתאר מה היה קורה אילו היה מדובר בסיטואציה הפוכה. בהיבט התעסוקתי, מינו של עובד ההוראה אינו רלוונטי ומה שמשנה הוא רמת הפרופסיונאליות, הרגישות והגישה לילדים".

מהחברה למתנ"סים נמסר: "מתנ"ס קדימה צורן מקדם העסקה מגוונת, ושמח על ההזדמנות להעסיק סייע-גבר במעון. לצערנו קבוצת הורים גדולה יצאה חוצץ, נמנעה מלשלוח ילדיהם למעון ודרשה לפטרו ולשכור סייעת תחתיו, וזאת על אף שהתאים לתפקיד. מנהל המרכז הקהילתי נפגש עמם והביע את מורת רוחו מהתפיסה שגבר לא יכול למלא תפקיד זה, אך לא היה בכך לשנות את עמדתם.

"בפגישה שהתקיימה לאחר מכן בין מנהל המרכז הקהילתי לעובד שיקף לו המנהל את התנהלות ההורים והכין אותו לאפשרות של הימשכות היחס הזה כלפיו תוך שהבהיר לו שההחלטה להעסיקו היא נכונה והוא עומד מאחוריה. בתום השיחה החליט העובד שבתנאים אלו אין טעם בהמשך עבודתו, ובהסכמת המתנ"ס הסתיימה העסקתו. המתנ"ס מצר על התנהלות ההורים ועל כך שאיבד עובד ראוי".

הילה שי וזאן, יו"ר ארגון "שונים ושווים" מסרה כי "החלטת החברה למתנ"סים להיכנע ללחץ ההורים ולהביא להתפטרותו של הגנן היא החלטה מפלה ושגויה מיסודה ובאה להתייחס לגברים המבקשים לעבוד בתחום החינוך כאשמים עד אשר תוכח חפותם. אין לי ספק כי הגנן נבחר על סמך ניסיונו וכישוריו ועל כן אני מצרה על התנהלות החברה למתנ"סים, אף לא פחות מכך גם על אלו של הורי הגן. טוב יעשו כל הגורמים הרלוונטים אם יתקנו את העוול ויפעלו להשבתו המידית של הגנן לתפקידו".

(עדכון ראשון: 8:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully