וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 120 עצורים: מחאת הגיוס של הפלג הירושלמי בצומת דרכים

23.10.2017 / 0:27

לאחר רבנים בכירים מתחו ביקורת קשה על אופי המחאה, שוקלים בפלג הליטאי הקיצוני את המשך צעדיהם. במגזר החרדי יצאו לקמפיין נגד מובילי ההפגנות: "פחדן שפוער פיו נגד גדולי ישראל, ספרו לו כמה מפריע לכם שחוסמים כבישים"

עריכה: תום זואילי

אחרי שבוע סוער עם הפגנות של "הפלג הירושלמי", זרם ליטאי קיצוני במגזר החרדי, ההערכה היא כי במהלך השבוע הקרוב ההפגנות ידעכו באופן משמעותי בעקבות חזרתם ללימודים של תלמידי הישיבות מחופשת החגים. עם זאת, גורמים בפלג הצהירו כי "יהפכו את הארץ" כל זמן שיהיו עריקים במעצר צבאי, אך סירבו לפרט על מועד ההפגנות, כפי שעשו בימים האחרונים.

מאז סוף השבוע, עומד הפלג הירושלמי תחת ביקורת קשה מתוך הציבור החרדי. בין היתר, כינה אותם הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, "ריקים ופוחזים" ומתח ביקורת מרומזת על מנהיגם הרוחני הרב שמואל אוירבך כשהוסיף כי הקבוצה הזו מתנהלת כ"צאן ללא רועה".

הפגנת חרדים של הפלג הירושלמי בירושלים 19 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות הפלג הירושלמי בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בנוסף, ביממה החולפת פרסמו גורמים חרדים אנונימיים קמפיין רשת שבו מואשמים ראשי הפלג בהפגנות שהתקיימו בשבוע האחרון. תחת הכותרת "חרד"ק" ו"הדפוק של השכונה", כינויי גנאי של קיצונים לחיילים חרדים, פורסמו תמונותיהם של בכירים שהובילו את הקו הרדיקלי נגד מעצר עריקים חרדים, ועליהן גם פרטיהם האישיים כמו כתובות, מספרי טלפון ומקומות העבודה של נשותיהם.

באחד מהם נכתב "האיש הפחדן הזה מכנה את עצמו דובר הוועדה להצלת עולם התורה. הוא מכנה את עצמו בשם בדוי ועולה לשידור ומתראיין ופוער פיו באופן נורא נגד גדולי ישראל. לאיש הזה קוראים החרד"ק מנחם פורגס. גר ברחוב קדושת הלוי בבית"ר ואשתו משמשת כמורה בבית יעקב בבית"ר. תספרו לו כמה מפריע לכם שחוסמים לכם כביש", ובמודעה מובאת תמונתו ומספר הטלפון שלו. על דמות אחרת בפלג הירושלמי נכתב: "עמדתם שש שעות בפקק בירושלים, ולא ידעתם על מי לכעוס? הוא האיש המחליט לבדו האם תהיה הפגנה והיכן תהיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, המשטרה שחררה אתמול חלק מהעצורים בהפגנה שהתקיימה בירושלים ביום חמישי לאחר שאלה הזדהו בפני בית המשפט השלום בעיר בצהריים, זאת לאחר יומיים שסירבו לכך בפני חוקרי המשטרה. בדיון קודם שנערך ביום שישי, הובאו העצורים תחת שמות לא מזוהים ומתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה כי המשטרה סימנה אותם במספרים. נציג המשטרה טען כי חלקם חשודים בהשתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם, ובודדים מהם גם בתקיפת שוטרים. השופטת ביקשה לשחרר את רוב העצורים רק אם יזדהו בפני המשטרה, אך אלה סירבו לכך, ולכן הובאו היום פעם נוספת בפני בית המשפט. 

כתוצאה ממעצרים רבים שביצעה המשטרה במהלך ההפגנות בשבוע שעבר, יותר מ-120 מפגינים, עלה גם מספרם של העריקים שהועברו לידי המשטרה הצבאית. עד כה נעצרו 32 עריקים חרדים, חלקם לא התייצבו בלשכות הגיוס כדי לקבל דיחוי או פטור מגיוס לצה"ל. מספר זה ככל הנראה יגדל לאחר שהיום צפויים לעבור עצורים נוספים לידי המשטרה הצבאית. מדובר במספר חסר תקדים, ובפלג הירושלמי נותרו חסרי אונים מול המספר הגבוה היות ואם יקיימו מחאות נוספות שיהיו בהם עצורים, המספר רק יעלה.

עדכון ראשון: 18:15

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully