וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "אין בארה"ב דמוקרטיה, זאת לא מדינה מתורבתת"

21.10.2017 / 23:45

נשיא טורקיה לא מרפה מוושינגטון ותקף את ההליך המשפטי המתנהל נגד מאבטחיו שהיו מעורבים בקטטה עם מפגינים בוושינגטון. המשבר בין חברות נאט"ו החריף מאז נעצרו לאחרונה עובדים בנציגויות אמריקניות בטורקיה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן השתלח הערב (שבת) בארצות הברית עקב העמדת כמה ממאבטחיו לדין, שאותה האשים בכך שהיא אינה דמוקרטית. דבריו עלולים להחריף את המשבר הדיפלומטי בין שתי חברות נאט"ו, שעצרו את הנפקת אשרות הכניסה לאזרחי שתי המדינות לאחר שאנקרה עצרה עובדים בנציגויותיה בטורקיה.

"אומרים שארצות הברית היא ערש הדמוקרטיה, אבל זה לא נכון. זאת לא יכולה להיות דמוקרטיה", אמר ארדואן בנאום באיסטנבול. "אם הם מוציאים צווי מעצר למאבטחיי בהיעדרותם, כשהייתי בארצות הברית כחלק מהזמנה, סלחו לי אבל אני לא אגיד שזו מדינה מתורבתת".

חבר מושבעים הכריע באוגוסט האחרון בעד העמדת 15 מאבטחים טורקים לדין בעקבות עימותים עם מפגינים במהלך ביקורו של נשיא טורקיה בוושינגטון במאי האחרון. ארדואן אמר כי כתבי האישום אינם מחייבים את אנקרה. המשבר העמיק אחרי שהרשויות הטורקיות עצרו שני עובדי קונסוליה אמריקנית, שניהם אזרחי המדינה.

במאי, נעצר מתורגמן בקונסוליה באדנה, ולפני שבועיים נעצר עובד בסוכנות למלחמה בסמים באיסטנבול. שניהם מואשמים במעורבות בניסיון ההפיכה, אך שגרירות ארצות הברית באנקרה דוחה את הטענות הללו. המשטרה חקרה החודש עובד נוסף בקונסוליה באיסטנבול, אך הוא שוחרר בהמשך.

נשיא טורקיה ארדואן בנאום באיסטנבול, 20 באוקטובר 2017. רויטרס
אין פתרון למשבר עם ארה"ב. ארדואן/רויטרס

טורקיה זועמת על סירובה של ארצות הברית להסגיר את המטיף הגולה פתהוללה גולן, השוהה בשטחה מאז 1999, ומואשם בידי אנקרה בכך שהוא תכנן את ההפיכה. גורמים אמריקניים אומרים כי בתי המשפט דורשים ראיות מוצקות כדי לאשר את הסגרתו. טורקיה גם זועמת על תמיכתה של וושינגטון במיליציה הכורדית בסוריה, YPG, שאותה היא רואה כחלק מהמחתרת הכורדית בשטחה, PKK.

ארדואן אמר ביום שישי כי "ארצות הברית אינה עומדת לצדה של טורקיה במאבק בטרור", אחרי שהכורדים הניפו בא-רקה, ששוחררה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), את תמונתו של עבדוללה אוצ'לאן, מנהיגה של ה-PKK, הכלוא בטורקיה. ה-PKK מוגדר ארגון טרור על יד ארצות הברית, האיחוד האירופי וטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully