וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הגולן התעוררו לבוקר של רקטות: "זה היה ירי מכוון"

21.10.2017 / 20:55

בצפון הרמה נכנסו למרחבים המוגנים בעקבות האזעקות שהופעלו עם השיגורים מסוריה בהתאם להנחיות המוכרות. "המחשבות שלנו עם בננו הבכור שבגבול", אמר אחד מחברי קיבוץ אורטל. "לא מאמין שזו זליגה", אמר תושב קיבוץ אלרום

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פגישת נתניהו ושר ההגנה הרוסי על התעצמות איראן בסוריה)

תושבי צפון רמת הגולן קמו הבוקר (שבת) מוקדם מהצפוי, בעקבות אזעקת התרעה על ירי לכיוון ישראל. כעבור שניות הם שמעו נפילות של ארבע רקטות שנורו מסוריה לכיוון רמת הגולן. על פי ההנחיות והתרגולת שכבר מוכרת להם, נכנסו התושבים למרחבים מוגנים וכעבור זמן קצר יצאו. לאחר תקרית זו החיים בישובים חזרו לשגרה ולא ניתנו הנחיות מיוחדות.

"שבת. חמש לפנות בוקר. אזעקה ורעש של נפילות. רק לפני שעתיים הלכתי לישון. לא נעים. באמת לא נעים. כדובר צח"י (צוות חירום יישובי) תפקידי להעביר הודעות לציבור", כתב אורי הייטנר, מוותיקי קיבוץ אורטל, בדף הפייסבוק שלו בעקבות הבוקר הסוער. "וכשחוזרים למיטה – עולות המחשבות.

זה באמת לא נורמלי, ממש לא נורמלי לחיות ככה. מה פתאום הורים צריכים בשבת בחמש בבוקר לתפוס את הילדים שלהם ולרוץ למרחב המוגן? עד מתי? כמובן שהמחשבות שלנו עם בננו הבכור, שזו השבת האחרונה שלו בצה"ל אך הוא נמצא על הגבול הסורי, לנוכח פני האויב, אבל דווקא המחשבות הללו מחדדות את התובנה. נכון, זה לא נעים. אבל הבה נבחן את הפרופורציות".

"ישראל, המדינה היחידה בעולם שמיום הקמתה כל סביבתה חולמת על השמדתה וחותרת להגשמת חלום זה. זה נתון שהיכולת שלנו להשפיע עליו אפסית. עובדה זו מחייבת אותנו להשקיע בביטחון הרבה מעל ומעבר לכל מדינה אחרת".

לקריאה נוספת בנושא
צה"ל תקף בסוריה עקב זליגת ירי נוספת: "נחריף את התגובה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הרקטות שהתפוצצה בשטח ישראל הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

דודי מורד מקיבוץ אלרום תיאר חוויה דומה: אזעקה, התעוררות, מעבר מהיר למרחב מוגן ורעש נפילות הרקטות. בדירת משפחת מורד, כמו בדירות רבות שנבנו לפני 20 שנה ויותר, אין ממ"ד וגם אין די זמן להגיע למקלט, על אף שהוא קרוב. "כשיש אזעקה אנחנו עוברים לחדר המדרגות, שנחשב למרחב המוגן שלנו" אמר. הוא שמע ארבעה פיצוצים ואמר כי "אינו מאמין שמדובר בזליגה, אלא בירי מכוון".

לדברי מורד, אחרי הבוקר הסוער, החיים שבו למסלולם. כמי שמנהל את ענף התיירות באלרום, הוא ציין כי קבוצות תיירים מחו"ל שקבעו מבעוד מועד להגיע לאלרום, הגיעו כמתוכנן. "הנפילות לא השליכו על שגרת החיים", אמר והדגיש כי "באלרום יש מערכת משומנת שמטפלת בענייני הביטחון ויש תחושת ביטחון. בכל מקרה אנחנו סומכים על צה"ל שיעשה את מה שצריך".

בסיס צהל בדרום רמת הגולן על גבול סוריה, דצמבר 2016. ניב אהרונסון
מתיחות בגבול. כוחות צה"ל בסמוך לגדר עם סוריה/ניב אהרונסון

גם בקיבוץ מרום גולן חזרו מהר לשגרה. שעות ספורות לאחר שנאלצו לקום מוקדם, הגיעו חברי הקיבוץ וקיבוצים וישובים נוספים בגולן, למטע הקיבוץ. תושבי הגולן התגייסו לקטיף תפוחים למען נזקקים, במטע הסמוך לגבול, כתרומה במסגרת פעילותו של ארגון "לקט ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully