וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש האס.אס בן ה-96 סייע לרצח: כתב אישום נגד שומר במיידנק

21.10.2017 / 1:10

התביעה בגרמניה טענה כי תושב העיר פרנקפורט, שפרטיו המלאים לא פורסמו, לקח חלק במבצע "חג הקציר" האכזרי במחנה ההשמדה שבו נורו למוות 17 אלף יהודים ביום אחד. הוא נאשם כי "ידע ותרם למעשים"

מחנה ההשמה מיידנק שבפולין. GettyImages
מחנה ההשמדה מיידנק שבפולין/GettyImages

התביעה בגרמניה האשימה אתמול (שישי) תושב פרנקפורט בן 96 בסיוע לרצח בעת ששימש שומר במחנה ההשמדה מיידנק שבפולין בתקופת מלחמת העולם השניה. הנאשם, שפרטיו המלאים לא פורסמו, היה במחנה בשנים 1943-1944. התביעה טענה כי איש האס.אס ידע על מעשי הרצח ההמוניים במיידנק.

בכתב התביעה נטען כי השומר לקח חלק במבצע "חג הקציר", שבו נורו למוות ב-3 בנובמבר 1943 לפחות 17 אלף יהודים במחנה, לאחר שנאלצו לחפור את קבריהם בעצמם. "בתפקידו כחלק ממערך השומרים במיידנק, הוא ידע באופן ודאי על מעשי הזוועה ותרם להם", נכתב.

ביקורת רבה הושמעה בעבר נגד גרמניה, על כך שלא פעלה נגד חשודים ששימשו בתפקידים זוטרים בתקופת השואה. בחודש שעבר משפטו של רופא נאצי בן 96 שהואשם בסיוע לרציחתם של 3,681 בני אדם במחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו במלחמת העולם השנייה הופסק לאחר שנקבע כי אינו כשיר רפואית לעמוד לדין. סנגוריו של הוברט זפקה ששימש כרופא במחנה ההשמדה לקראת סוף שנת 1944 טענו כי הוא סובל מדמנציה ובצבו הבריאותי לא מאפשר את המשך משפטו, ובית המשפט בנירנברג שבגרמניה קיבל את הטענות. לפני כארבעה חודשים מת לפני שנכנס לכלא ריינהולד הונינג, שומר לשעבר באושוויץ בן 95, שנשלח לשנתיים מאסר בגרמניה בשל סיוע לרצח של 170 אלף איש.

עוד בוואלה! NEWS:
מצרים: לפחות 30 שוטרים נהרגו בפשיטה על דירת מסתור של חמושים
"נלחמות נגד הדיכוי": הנשים הכורדיות מאחורי תבוסת דאעש בא-רקה
"אם הכול ילך כשורה, אגיע ברביעי": מכתב מהטיטאניק יועמד למכירה

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully