וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלנים בקטלוניה נוהרים לכספומטים – ומושכים כסף במחאה

לאחר ש-900 חברות, בהן גם בנקים מרכזיים, העבירו את המטות שלהן מחוץ לקטלוניה מחשש לחוסר יציבות, החליטו הפעילים לנקוט במחאה כלכלית. "זו הדרך היחידה שבה אפשר להראות את חוסר ההסכמה עם הממשל במדריד", אמר אחד המוחים

רויטרס

הבדלנים בקטלוניה נהרו היום (שישי) לכספומטים כדי למשוך כסף במחאה נגד הממשלה המרכזית והבנקים שהעבירו את המטות שלהם מחוץ לקטלוניה, בעקבות המשבר סביב עצמאותה. כמה מפגינים ביצעו משיכה סמלית של 155 אירו, בהתייחס לסעיף 155 של החוקה הספרדית, המאפשר למדריד לבטל את האוטונומיה של מחוז, אם זה מפר את חוקת ספרד.

אחרים בחרו למשוך סכום של 1,714 אירו, בדומה לשנה שבה נכבשה ברצלונה על ידי כוחותיו של המלך פליפה החמישי. "זו דרך למחות. אנחנו לא רוצים לפגוע בכלכלה הספרדית או הקטלונית", אמר רוזר קובוס, שהוציא 1,714 אירו מדלפק בבנק בברצלונה. "זוהי הדרך היחידה שבה הקטלאנים יכולים להראות את חוסר ההסכמה שלהם עם הגישה של הממשל הספרדי".

עוד בוואלה! NEWS:
קטלוניה לא השיבה לאולטימטום - וספרד הודיעה כי תשתלט על המחוז
נשיא קטלוניה לא השיב לאולטימטום: "קורא למדריד לנהל דו-שיח"
ספרד לנשיא קטלוניה: הבהר אם הכרזת עצמאות או לא - בתוך 8 ימים

אזרחים בקטלוניה מושכים כספים במחאה נגד הממשלה הספרדית, 20 באוקטובר 2017. רויטרס
מושכים במחאה/רויטרס

שתי קבוצות בדלניות בעלות השפעה קראו ברשתות החברתיות למוחים ל"פעולה ישירה ושקטה" כדי להראות את התנגדותם לראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי. שתי הקבוצות, שמנהיגיהן נעצרו בשבוע שעבר, דחקו במוחים למשוך כסף מחמישה בנקים מרכזיים, בין השעה שמונה לתשע בבוקר.

יואכים קורבט, תושב החבל בן 58, נופף בגאווה ב-155 האירו שמשך מהכספומט, והביע תקווה שהמחאה "תפעיל לחץ על ממשלת ספרד", ובשדרה הראשית של ברצלונה נראו אנשים עומדים בתור ליד מכשירי הוצאת הכספים. אחת המכונות כבר הציגה את ההודעה "מחוץ לשימוש" בשעה 8:10, כעשר דקות אחרי שהתחילה המחאה. מרתה ברנרד, בת 53 משכה בכתפיה וניסתה להפעיל את הכספומט בכל זאת.

"הממשל הספרדי נקט בצעדים רבים נגדנו, אנחנו חייבים להגיב", אמרה המפגינה. "אני מושכת 300 אירו". שני הבנקים הגדולים ביותר בקטלוניה הם חלק מ-900 חברות שהעבירו את המטות שלהם לחלקים אחרים בספרד מאז משאל העם, בשל הדאגה שחוסר היציבות עלול לפגוע בעסקיהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אזרחים בקטלוניה מושכים כספים במחאה נגד הממשלה הספרדית, 20 באוקטובר 2017. רויטרס
"זו דרך למחות"/רויטרס

מלך ספרד פיליפה השישי, הצהיר באירוע בו השתתף בצפון המדינה כי על כולם לכבד את חוקת המדינה ואת עקרונותיה הדמוקרטים. "חבל קטלוניה היה ויהיה חלק חיוני מספרד", אמר.

ראש ממשלת ספרד ראחוי הודיע כי יכריז מחר על צעדים לשלילת האוטונומיה של קטלוניה והחלת שליטה ישירה של מדריד על החבל. ראחוי יכנס מחר ישיבת חירום של הממשל הספרדי ובמקביל ינסה לגייס כוחות מהאופוזיציה במדריד כדי להציג חזית אחידה לקראת הצעדים.

סעיף 155 בחוקה הספרדית לא הופעל במשך ארבעת העשורים האחרונים במדינה. לאחר שראחוי יודיע על תחילת ההשתלטות, הוא יידרש לקבל את אישור הפרלמנט בספרד על מנת שזה יהיה בעל תוקף חוקי. הפעלת הסעיף תוביל להדחת אנשי הממשל בקטלוניה, השתלטות על ענייני השיטור והכלכלה בחבל, וכן הקדמת הבחירות האזוריות.

(עדכון ראשון: 17:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully