וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בישראל: גרמניה אישרה את עסקת הצוללות - עם הסתייגות

20.10.2017 / 18:09

לטענת הגורמים המעורים בנושא, ממשלת גרמניה נתנה את הסכמתה להמשך עסקת רכש הצוללות הנוספות בידי ישראל. לדבריהם, הגרמנים הוסיפו סייג לעסקה, זאת על רקע ההתפתחויות בחקירת פרשת הצוללות

צוללות של חיל הים הישראלי. דובר צה"ל
גרמניה הוסיפה סייג לעסקה/דובר צה"ל

ממשלת גרמניה נתנה אור ירוק להמשך קיומה של עסקת הצוללות מול ישראל, במסגרתה יירכשו צוללות נוספות על ידי ישראל – כך לטענת גורמים ישראלים המעורים בנושא. לדבריהם, בתקופה האחרונה התקיים תהליך מסודר במעורבות ישירה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובשיתוף עם המועצה לביטחון לאומי ומשרד הביטחון.

הגרמנים הוסיפו לעסקה סייג: שלא יימצא דופי-פלילי בהתנהלותם בעסקה של דרג מקבלי ההחלטות או הפקידות הבכירה שהייתה מעורבת בקבלת ההחלטות. הסייג הוכנס לעסקה על רקע ההתפתחויות בתיק 3000 המכונה גם "פרשת הצוללות".

לקריאה נוספת:
חוזרים לחקירות: במשטרה נערכים לגל מעצרים נוסף בפרשת הצוללות
המפכ"ל על חקירות נתניהו: "זו תהיה שנה מורכבת, נהפוך כל אבן"
שופט עליון על פרשת הצוללות: "על קציני צה"ל לא לעסוק ברכש"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במינכן, ספטמבר 2017. רויטרס
סייג להסכם. קנצלרית גרמניה מרקל/רויטרס

מלבד דברי הגורמים, השבועון הגרמני דר שפיגל דיווח ממשלת גרמניה תשהה את העברת הצוללות לידי ישראל עד לסיום החקירות בפרשה.

בתוך כך, במשטרה נערכים לגל מעצרים שלישי במסגרת חקירת הפרשה. על פי ההערכות, בעקבות השלמת עדותו של עד המדינה מיקי גנור לפני ראש השנה המשטרה תידרש לביצוע מעצרים נוספים בימים הקרובים במסגרת חקירת הפרשה. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר לפני כחודש, בערב ראש השנה, כי יש התקדמות בחקירה, וכי עדותו של גנור לא עסקה רק בדרג הנחקרים עד עתה. המפכ"ל התפאר במידור סביב החקירה ובעובדה כי שמות מעורבים נוספים לא דלפו, רובם נחקרו או נעצרו.

בערב ראש השנה, אמר מפכ"ל המשטרה אלשיך כי "אנחנו הולכים לשנה מורכבת" ביחס לחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפרשת הצוללות. בשיחה עם כתבים לקראת ראש השנה, אמר אלשיך כי "אנחנו הופכים את כל האבנים כדי להגיע לחקר האמת, כדי שלא ייווצר מצב שבו יגידו שלא התעמקנו ופעלנו בנושא כזה או אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017. ראובן קסטרו
"הולכים לשנה מורכבת". המפכ"ל אלשיך/ראובן קסטרו

אלשיך רמז בדבריו בין השאר, על התפתחות משמעותית בפרשת הצוללות. "הייתי ממליץ לכם שלא לצאת לחופש", אמר לכתבים. אלשיך אמר כי חומרי החקירה הרבים שנאספים לא דולפים בפרשה. "פעילות רבה נעשית תוך דגש על דרגים בכירים יותר ממה שנחקרו או נעצרו לאחרונה", אמר המפכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully