וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס ודרישה לפינוי: עיריית תל אביב נגד דוכן חב"ד ברמת אביב ג'

פקחי העירייה שהגיעו למקום דרשו לפנות את הדוכן ואף איימו בקנס כספי בסך 478 שקלים אם לא יפונה. רב בית חב"ד ברמת אביב: "בינתיים קיבלנו אזהרה, זה צער גדול שקורה דבר כזה בעיר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת הפינוי שניתנה לדוכן ברמת אביב ג', היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

פקחי עיריית תל אביב דרשו היום (שישי) את פינויו המידי של דוכן בית חב"ד בשכונת רמת אביב ג', ואף איימו במתן דוח בסף 478 שקלים אם הדוכן לא יפונה.

"כמדי יום שישי, כמו בכל מקום בארץ ובעולם, פותחים דוכן למי שרוצה להניח תפילין ולנשים שרוצות להדליק נרות שבת", אמר יהודה ליפש, רב בית חב"ד רמת אביב. "פשוט לא ייאמן שהגיע היום פקח של עיריית תל אביב והודיע כי יש לפנות מיד את הדוכן, וכי אם לא נפנה, הוא ייתן דוח כספי של 478 שקלים".

עוד בוואלה! NEWS
פלסטיני נעצר בראשון לציון עם משאית גנובה: "רציתי לפגוע בחיילים"; תיעוד המרדף
מנהיג חרדי בכיר תוקף את הפגנות הפלג הקיצוני: "ריקים ופוחזים"
ישראלים הודרו מכנס צעירים ברוסיה: "ניכר שאנחנו לא רצויים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוכן בית חב"ד ברמת אביב ג', היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליפש סיפר כי תחילה הדוכן לא פונה. "הוא אמר שהוא הולך ואם הוא יחזור אז נקבל גם דוח כספי. בינתיים קיבלנו אזהרה ודרישה לפינוי מידי", הוסיף. "זו מדינה יהודית, דוכן שקיים הרבה שנים, אנחנו עושים את הוראת הרבי מלובביץ' מלך המשיח לזכות ולאפשר לכל יהודי להניח תפילין ולכל אישה ובת שמעוניינת בנרות שבת".

לדברי ליפש, תושבים הביעו זעם לנוכח הדרישה לפנות את הדוכן. "הוא קיים הרבה שנים ורוצים לפנות אותו אחרי שהוא משרת את הציבור החרב. זה צער גדול שקורה כזה דבר בעיר, אני מקווה שעיריית תל אביב תדע לעשות שינוי ולאפשר לדוכן הזה להתקיים כמו שהיה תמיד".

בחודש שעבר קנסה עיריית הרצליה אדם שהציע לעוברים והשבים ברחוב סוקולוב להניח תפילין, אך ביטלה את הקנס לאחר פרסום המקרה. בקנס, על סך 750 שקל, נכתב כי האיש, חסיד חב"ד, "התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין אך לא הסכים להתקפל מהמקום, והטריד עוברי אורח בזמן שביקש מהם להניח תפילין".

מעיריית תל אביב נמסר: "כל פעילות במרחב הציבורי מחייבת קבלת היתר מראש מהעירייה טרם הפעילות. כפי שמופיע במסמך שנמסר על ידי פקחי העירייה, מדובר בהודעה / דרישה ולא בדוח. להבא יש לפנות לעירייה להגשת בקשה מסודרת טרם הצבת הדוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully