וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפגיעה באזרחים: צה"ל יגביל את השימוש בנורים במטוסי קרב

22.10.2017 / 15:22

בעקבות מציאת נפלי נורים במועצה האזורית אשכול, הוחלט בצה"ל להחמיר את נהלי השימוש באמצעי ההגנה למטוסים מעל אזורים מיושבים. צה"ל: "הנפלים שנמצאו לא היוו סכנה לתושבים"

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

אזרחים בנגב המערבי גילו בימים האחרונים נפלים של נורים ברחבי מושב פרי גן במועצה האזורית אשכול, לא הרחק מגבול רצועת עזה. מבדיקות שביצעו גורמי צבא באוגדת עזה התברר כי מדובר בנפלים של נורים ממטוסי קרב. הנורים הם אמצעי פירוטכניקה המשמשים לרוב כאמצעי הגנה פסיבי נגד טילים המסוגלים להתביית על החום שנפלט מהמטוסים אך גם לשבש ולהטעות מכ"מים שעוקבים אחריהם במרחב. לאחר הפעלת הנורים הם פולטים קרינת אור וחום.

מקורות באוגדת עזה הסבירו כי הנורים פוזרו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר. חבלנים שהוקפצו למקום איתרו את הנורים ופינו אותם. המקורות הסבירו כי בשנה האחרונה התרחשו מספר אירועים במהלכם פוזרו נורים על ידי חיל האוויר והם הפכו לנפלים בשטח. גורמי צבא אמרו כי "נפל נורים של מטוסי קרב הוא סכנה ברורה. טיפול לא נכון בנורים או מעשה קונדס עלול להצית אותם ולסכן חיים אדם על הקרקע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נור שנמצא במועצה האזורית אשכול/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיווחים בנושא הועברו למטה חיל האוויר שהחליט לבחון לעומק סדרת אירועים. בהתאם להמלצות גורמי המקצוע בחיל הוחלט להחמיר את הנהלים ולהגביל את השימוש בנורים על ידי טייסי הקרב במיוחד מעל אזורים מיושבים עקב חשש מפגיעה באזרחים.

מדובר צה"ל נמסר: "חיל האוויר טס תחת מגבלות מחמירות הקובעות כי אין שימוש בנורים, אלא אם מדובר בפעילות מבצעית או באימון באזורים שאינם מיושבים. כמו כן, בחודשים האחרונים שונו הוראות האחזקה של הנורים על מנת לצמצם מצב של נפלים וחודדו הוראות הטיסה בטייסות המסוקים באשר לאזורים בהם ניתן להשתמש בנורים. הנפלים שנמצאו לא היוו כל סכנה לתושבים ופונו לאחר סריקת השטח".

מטוס חיל האוויר משגר נורים. AP
מטוס חיל האוויר משגר נורים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully