וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים נהדפו: צבא עיראק השלים את כיבוש מחוז כירכוכ

כוחות צבא, משטרה ולוחמה בטרור נכנסו לאזור האחרון שהיה בשליטת הפשמרגה במחוז השנוי במחלוקת, ימים לאחר תחילת המבצע של בגדאד נגד השטחים שכבש החבל הסורר. בתום קרבות עם הפשמרגה, הונף הדגל במבנה השלטון המקומי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא עיראק השתלט היום (שישי) על החלק האחרון במחוז כירכוכ שהיה שבליטת הכורדים, בתום קרב עם לוחמי הפשמרגה - כך אמרו גורמים ביטחוניים.

לפי הגורמים, היחידה ללוחמה בטרור, המשטרה הפדרלית ומיליציות שיעיות התקדמו בשעות הבוקר אל אלטון קופרי, שנמצאת 50 ק"מ בלבד מבירת החבל הכורדי ארביל. העיירה, המכונה בכורדית פרדה, היא האחרונה בכביש המוביל לארביל, ונמצאת בסמוך לגבול המחוז האוטונומי, שנקבע עם נפילת סדאם חוסיין ב-2003.

כוחות הפשמרגה הכורדיים נסוגו, לטענת הגורמים, אחרי שהשתמשו במכונות ירייה, פצצות מרגמה ורקטות נ"ט במטרה לעצור את הכוחות העיראקיים. שום צד לא מסר מידע על מניין הנפגעים בשורותיו. הייתה זו ההיתקלות המשמעותית השנייה בלבד בין הצדדים מאז החל המבצע ביום שני, כשברוב המקרים נסוגו הכורדים ללא קרב.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי משאל העם: עיראק פתחה במבצע צבאי נגד הכורדים

השתלטות צבא עיראק על מבנה ממשלה של מחוז קירקוק הכורדי בעיראק 16 באוקטובר 2017. רויטרס
טנק של צבא עיראק בכירכוכ/רויטרס

המבצע של הממשל המרכזי בבגדאד החל לאחר משאל העם שקיימו הכורדים בסוף החודש שעבר, חרף אזהרות ממשלת עיראק, המדינות השכנות והקהילה הבינלאומית. רוב מוחלט של הנשאלים הצביע בעד עצמאות, אך משאל העם לא זכה להכרה מצד שום גורם אחר.

בבגדאד השיבו את השליטה על השטחים שכבשו הכורדים מחוץ למחוז האוטונומי שלהם, אחרי קריסת כוחות הביטחון העיראקיים מול ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בקיץ 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully