וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים הודרו מכנס צעירים ברוסיה: "ניכר שאנחנו לא רצויים"

20.10.2017 / 11:56

נציגי צעירי הליכוד ביקשו להשתתף בוועידה בינלאומית שנערכה בסוצ'י, אך בשונה מנציגים ממדינות אחרות, לא הורשו לשלוח נציגים רבים לאירוע. במקביל, אורגנו במקום הפגנות נגד השתתפות המשלחת הישראלית שנסעה: "הופעל לחץ מצד מדינות ערב"

צילום: מקסים בביצקי

נציגי צעירי הליכוד לא הורשו להשתתף בוועידת צעירים בינלאומית בסוצ'י שברוסיה, שבה נערכו גם הפגנות של פעילים פרו-פלסטיניים נגד ההשתתפות הישראלית. דוד שיאן, יו"ר צעירי הליכוד בישראל, שלח אתמול (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשגרירות ישראל ברוסיה, שבו מחה על היחס כלפי ישראלים בכלל וכלפי צעירי הליכוד בפרט מצד ארגון WFYS, המקיים את הפסטיבל, הנערך באופן קבוע לתמיכה בדמוקרטיה ולהתנגדות לאימפריאליזם מאז 1947.

לדברי נציגי צעירי הליכוד, מרגע שחבריהם הגישו את מועמדותם להשתתפות באירוע בתיווך השגרירות הרוסית, הושב להם רק אחרי שבועות כי המארגנים מאפשרים נוכחות של נציג אחד בלבד מכל ארגון פוליטי. לאחר מכן, התברר כי ארגונים אחרים המגיעים לפסטיבל, שלפי מארגניו כולל כ-20 אלף צעירים מרחבי העולם, קיבלו את האפשרות לשלוח נציגים רבים.

במכתב שנשלח לנתניהו ולשגרירות ישראל במוסקבה כתבה שיאן כי לאחר הגשת המועמדות, פנייתם של צעירי הליכוד זכתה בהתעלמות. "כמו בכל אירוע שמקדם אקטיביזם בקרב צעירים, גם לאירוע הזה עודדנו את חברי צעירי הליכוד לקחת חלק", כתב. "לאחר שחברינו הגישו מועמדות בתיווך השגרירות הרוסית, ניתק הקשר מול השגרירות ושלוחותיה, דממה והתעלמות מוחלטת במשך שבועות עד שקיבלנו יחס ממש ברגע האחרון".

עוד בוואלה! NEWS
מחשש לטרור דאעש: צה"ל עיבה את המיגון במשולש הגבולות בדרום
אישה כבת 40 טבעה למוות בחוף הים בנתניה
קיצוני ופורע חוק: תוכנית ההתנתקות של "הפלג הירושלמי" מהמדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה נגד השתתפות ישראלית בוועידה בסוצ'י/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיאן הוסיף כי "משנבדק הנושא מול בכירים בשגרירות רוסיה, קיבלו צעירי הליכוד תשובה מגומגמת כי לטענתם מארגני האירוע מאפשרים נוכחות של נציג אחד בלבד מכל ארגון פוליטי, כאשר לבכירי צעירי הליכוד העדיפו שלא להעניק מקום באירוע ולמועמד אחד מהארגון אופשר לנסוע לפסטיבל. מהיחס שקיבלנו מהגורמים הרשמיים, ניתן להסיק שהישראלים לא היו רצויים בוועידה".

"משהו באופי הפעולה של הרוסים לא נראו לנו הגיוני, ובמיוחד כשקיבלנו את הסירוב לארח את המשלחת שלנו", אמר ישי מרלינג מאגף קשרי החוץ. "החלטנו לבדוק את הנושא ומסתבר שארגונים פוליטיים אחרים קיבלו את האופציה לשלוח נציגים רבים. עתה מגיעים אלינו גם דיווחים מסוצ'י על גילויי אלימות במקום, מה שמעורר דאגה אמיתית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מרגע שהגענו לסוצ'י החלו הפגנות שקראו בהן 'מוות ליהודים'"

בוועידה בסוצ'י נכחו גם נציגים ישראלים שהיו בקשר עם שגרירות רוסיה בישראל במקביל להגשת המועמדות לחברי הארגון. בכנס, שמוצג כאירוע צעירים שמטרתו יצירת קשרים ברמה הבינלאומית וקידום אג'נדות, צולמו סרטונים ובהם נראים מפגינים עם דגלים פלסטיניים בכניסה למקום, שקראו לביטול ההשתתפות הישראלית.

בסרטון, שהעלה לפייסבוק מקסים בביצקי, ראש המשלחת הישראלית באירוע, נראים מפגינים מניפים דגלי פלסטין וקוראים קריאות נגד ישראל. בביצקי כתב בדף הפייסבוק שלו על המחאה, וסיפר כי מרגע הגעת המשלחת החלו הפגנות לביטול השתתפות המשלחת הישראלית. "המשלחת שלנו מונה 80 אנשים, ומרגע שהגענו לסוצ'י להשתתף בפסטיבל הצעירים, החלו הפגנות לביטול ההשתתפות שלנו וקריאות נגד 'ישראל הפשיסטית' ו'מוות ליהודים'", כתב. "המחאה אורגנה על ידי פלסטינים, ירדנים ומצרים, והדבר הנורא מכול הוא שכמה ערבים-ישראלים מהמשלחת שלנו הצטרפו למחאה שלהם". הוא הוסיף כי מאז הזמנת הנציגים הישראלים לוועידה, הופעלו לחצים כבדים למניעת ההשתתפות מצד עיראק, בחריין, ירדן, לבנון ואלג'יריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully