וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA: צפון קוריאה רחוקה חודשים ספורים מיכולת גרעינית

19.10.2017 / 22:45

מייק פומפאו הזהיר כי על ארה"ב להיערך לאיום ממשי על שטחה, וכי המודיעין לא מצליח לספק הערכה מדויקת באופן מוחלט. הוא שיבח את התגייסותה של סין לסנקציות על פיונגיאנג והוסיף כי קיים רצון להימנע מעימות צבאי בשלב זה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ה-CIA מייק פמפאו אמר הערב (חמישי) כי קוריאה הצפונית נמצאת במרחק של חודשים ספורים מהשגת נשק גרעיני. "מנקודת מבטנו, הם קרובים מספיק ועלינו להתייחס לכך כאילו הם על סף השגת היכולת להכות את ארצות הברית". פומפאו אמר את הדברים בכינוס פורום ביטחוני בוושינגטון והוסיף כי קיים הבדל בין השגת טיל בליסטי אחד שיכול לשאת ראש קרב גרעיני, לפיתוח ארסנל כלי נשק נרחב מסוג זה.

"המודיעין שלנו טוב אבל המידע שאנו מקבלים על קוריאה הצפונית לא מושלם", אמר ראש ה-CIA. "אנו יכולים רק להעריך את הזמן שבו ישיגו נשק זה. אנו נמצאים בנקודת זמן שבה הנשיא דונלד טראמפ הדגיש את הצורך של המעצמות למנוע מקים ג'ונג און להשיג נשק גרעיני".

פומפאו הדגיש כי בארצות הברית הופתעו מהתגייסותה של סין למאמץ הפעלת הלחץ על פיונגיאנג. "הם עשו יותר מהמצופה כשהפחיתו משמעותית את היקף המסחר עם קוריאה הצפונית". פומפאו הוסיף כי "כולנו רוצים לפתור את המשבר עם קוריאה הצפונית ללא התערבות צבאית, אך הנשיא טראמפ מוכן לעשות שימוש בכוח כדי להבטיח שקים ג'ונג און לא ייסכן את ארצות הברית".

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ האמריקני: המגעים עם קוריאה הצפונית יימשכו עד שתיפול פצצה
צפון קוריאה ממשיכה לאיים: "מלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע"
נושאת מטוסים ועשרות כלי שיט: ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל ימי ענק

ראש ה-CIA מייק פומפאו. רויטרס
"המודיעין טוב, אבל המידע שאנו מקבלים על קוריאה הצפונית לא מושלם". פומפאו/רויטרס

בתחילת השבוע אמר שר החוץ האמריקני רקס טילרסון כי המגעים הדיפלומטיים עם קוריאה הצפונית יימשכו כל עוד לא החלה מערכה צבאית בין פיונגיאנג למערב. בריאיון ל-CNN אמר טילרסון כי המאמצים הדיפלומטיים יתקיימו "עד שתיפול הפצצה הראשונה". לדברי טילרסון, מי שהורה לו להמשיך במאמצים הללו הוא הנשיא טראמפ, שביקש ממנו לנסות ולהרגיע את המתיחות באזור ולהביא לסיום המשבר באמצעים דיפלומטיים. הוא טען כי טראמפ קרא לו להמשיך במגמה זו ככל הניתן.

בכך למעשה, טילרסון סתר את דבריו של הנשיא לפני כשלושה שבועות, לאחר שהאחרון הגדיר את הניסיונות לפתוח במשא ומתן עם משטרו של קים ג'ונג און על פירוק תכנית הגרעין של ארצו "בזבוז זמן". טראמפ פתח גם אז בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו שבה עקץ את טילרסון על קיום ערוץ הידברות ישיר מול קוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully