וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קטאר הפסיקה את התמיכה בחמאס כדי להכשיל את הפיוס הפלסטיני

בכיר בארגון מסר כי קיימת מתיחות עם הנסיכות בשבועות האחרונים בעקבות שיחות הפיוס עם פתח. סינוואר נשא נאום תקיף וביקר בחריפות את דברי השליח גרינבלט שכינה את הארגון "טרוריסטי". "חמאס לעולם לא היה ארגון טרור, אנו שנלחמים עבור העם וסוגייתו הצודקת"

עריכת וידאו: ניר חן

קטאר הפסיקה את התמיכה הכספית לחמאס כדי להכשיל את הפיוס הפלסטיני - כך דיווח היום (חמישי) עיתון אל יום א-סאבע המצרי. בכיר בחמאס אישר שקיימת מתיחות רבה בין הארגון לקטאר בשבועות האחרונים. המקור הבכיר בחמאס אמר כי בנוסף למתיחות הקיימת עם קטאר בגלל הפגישה של מנהיג הארגון ברצועת עזה יחיא סינוואר עם בכיר הפתח מוחמד דחלאן קיימת גם מתיחות עם טורקיה בצל הפגישות של חמאס בקהיר. כמו כן, הוסיף המקור כי בחמאס זועמים על קטאר בשל התקרבותה לארגון דג'מש שנשבע אימונים לארגון המדינה האסלאמית (דאעש) לאחר הפגישה עם דחלאן .

סינוואר אמר היום כי "נושא ההכרה או אי ההכרה בישראל עבר מזמן, הנושא שדנים בו עכשיו הוא מתי נמחק את ישראל מהעולם". מנהיג חמאס ברצועה נשא את הדברים בכנס צעירים ברצועת עזה והוסיף כי "אם האויב יחשוב לבצע שטות נגד העם הפלסטיני והמקומות הקדושים, גדודי אל-קסאם ירסקו את צבאו".

עוד בוואלה! NEWS:
בניגוד לעמדת המבקר: המדינה תשקיע 3 מיליון שקל בזהות יהודית
עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים חרדים בירושלים; 40 נעצרו
אחרי אימוץ עמדת ישראל: גרינבלט המריא למצרים לדון בפיוס הפלסטיני

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
סינוואר/רויטרס

בתשובה לדבריו של השליח האמריקני לאזור ג'ייסון גרינבלט אמר שקרא לחמאס ארגון טרור, אמר סינוואר כי "חמאס לעולם לא היה ארגון טרור, אנו מורדים שנלחמים עבור העם וסוגייתו הצודקת". מוקדם יותר היום גרינבלט פרסם הצהרה בנוגע לפיוס הפנים פלסטיני, שבמסגרתה ארצות הברית אימצה את עמדת ישראל הדורשת מחמאס להתפרק מנשק כתנאי להכרה בממשלת אחדות פלסטינית: בהודעה גרינבלט הביע תמיכה בהעברת האחריות האזרחית והשלטונית ברצועת עזה לידי הרשות הפלסטינית, אך הדגיש כי מבחינת וושינגטון, "כל ממשלה פלסטינית חייבת להתחייב באופן חד-משמעי ומפורש לאי-אלימות, להכיר במדינת ישראל, לקבל הסכמים ומחויביות קודמות בין הצדדים - כולל פירוק טרוריסטים מנשקם - ולהתחייב למשא ומתן שלום. אם החמאס ימלא תפקיד כלשהו בממשלה הפלסטינית, עליו לקבל את הדרישות הבסיסיות הללו", נמסר בהודעה.

סינוואר התייחס לנושא המשא ומתן על עסקת חילופי שבויים ואמר כי "אנו מוכנים לעסקת חילופי שבויים שנייה שבה ישוחררו אסירים ויהיו בינינו מרואן ברגותי, חסן סלאמה, אחמד סעדאת ואחרים. אף אחד לא יכריח את חמאס להחזיר את האסירים שבידה לפני שאסירינו יראו את האור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אל עארורי ועזאם אל אחמד בזמן החתימה על הפיוס 12 באוקטובר 2017. עמוד הטוויטר של מרכז המידע הפלסטיני, מערכת וואלה! NEWS
החתימה על הסכם הפיוס הפלסטיני בקהיר, לפני כשבועיים/מערכת וואלה! NEWS, עמוד הטוויטר של מרכז המידע הפלסטיני

בכיר החמאס באסם נעים הגיב היום גם הוא לדבריו של גרינבלט בנוגע להסכם הפיוס בין פתח לחמאס ואמר כי "דבריו הם התערבות בוטה בעניינים הפלסטיניים". עוד אמר כי "זכותו של העם הפלסטיני לבחור ממשלה לפי האינטרסים שלו. דבריו מהווים נסיגה מהצהרותיו הקודמות שבהן תמך בפיוס הפלסטיני". עוד טען כי דבריו הגיעו בעקבות לחץ מצד ישראל.

הממשל האמריקני הדגיש בשבועות האחרונים כי ארצות הברית תומכת בחזרת הרשות הפלסטינית לשליטה אזרחית בעזה וסבורה שזה יסייע במאמצים לשיפור המצב ההומניטרי ברצועה, אך דורשת שכל ממשלת אחדות פלסטינית תעמוד בתנאי הקוורטט - התחייבות תאי אלימות, הכרה במדינת ישראל, הכרה בהסכמים קודמים וקיום משא ומתן. בהודעה שפירסם היום גרינבלט הוא חוזר על התנאים הללו אך מדגיש במיוחד ובמופרד את הדרישה לפרק ארגוני טרור מנשקם - בדומה לדרישה הישראלית לפירוק חמאס מנשק.

החלטה על מדיניות ישראל כלפי הפיוס התקבלה בשתי ישיבות קבינט שהתקיימו השבוע לדיון בנושא פיוס הפנים פלסטיני, על רקע חשש בקרב חלק משרי הימין בקבינט שארצות הברית ומצרים עשויות ללחוץ על ישראל לחדש את המשא ומתן עם ממשלת האחדות הפלסטינית, במידה וזו תקום. לדברי גורם מדיני בכיר, החלטת הקבינט מעבירה "מסר חשוב לאבו מאזן ולממשל טראמפ שעד שהוא לא יפרק את החמאס מנשק או יתנתק מההסכם עמם אין שום היתכנות לתהליך מדיני".

(עדכון ראשון: 17:36)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully