וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד תוקף את המחנה הציוני: "צריכים לשנות את שם מפלגתם"

19.10.2017 / 16:30

יו"ר "יש עתיד" הגיב לדבריו של ח"כ חסון לוואלה! NEWS לפיהם גיוס לכולם אינו ערך בפני עצמו. בחשבון הטוויטר שלו תקף גם את יו"ר המפלגה גבאי שאמר לאחרונה כי "מי שהולך לישיבה או לשירות אזרחי זה בסדר גמור"

עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר מפלגת "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד תקף היום (חמישי) את מפלגת המחנה הציוני בעקבות דברים שאמר יו"ר הסיעה ח"כ יואל חסון לוואלה! NEWS על גיוס חרדים לצה"ל. לפיד כתב בטוויטר: "בעקבות אבי גבאי, גם יו"ר הסיעה החדש שלו הודיע היום שגיוס לצה"ל אינו ערך בעיניו. אין בעיה, רק שיורידו את המילה 'ציוני' משם המפלגה שלהם".

את הדברים כתב לפיד בתגובה לדברי חסון בשאלון ח"כים שנערך לקראת מושב החורף של הכנסת, ובהם התייחס לחוק הגיוס שהקואליציה תנסח בשנה הקרובה. חסון אמר כי "גיוס לכולם אינו ערך בפני עצמו, צמיחה של הכלכלה הישראלית היא ערך ראוי שצריך לחזק אותו", ולכן טען כי "ממשלת ישראל צריכה לקבל הכרעה: לתת פטורים לפי מכסות. מי שרוצה ללמוד שילמד, מי שלא שיצא לשוק העבודה".

עוד בוואלה! NEWS:
עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים חרדים בירושלים; עשרה נעצרו
בניגוד לעמדת המבקר: המדינה תשקיע 3 מיליון שקל בזהות יהודית
ריבלין קיצר את עונש המאסר של ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר

יאיר לפיד בכנס של מפלגת 'יש עתיד': "החיילים החרדים גיבורים בעיניי". ראובן קסטרו
ביקר את דברי גבאי וחסון בחריפות. לפיד/ראובן קסטרו

חסון מסר בתגובה כי "הטענות של לפיד הן שקריות וחסרות בסיס. אבל אם כבר דנים בשאלת הגיוס, הסיבה שיאיר דחה את הפטור בשלוש שנים במתווה שלו הייתה כדי לשלב חרדים וחרדיות בשוק העבודה. אז מי משקר ומי הפופוליסט פה? כולי תקווה שעד יום שני הקרוב יאיר ייזכר שהוא חלק מהאופוזיציה, ולא עוזר ראש הממשלה לענייני ספינים והסתה".

לדבריו, "מספיק לנו ראש ממשלה שמקטלג לבוגדים ונאמנים, אין צורך בעוד חיקוי דהוי שלו", הוסיף חסון. "אני מאחל לכל סיעות האופוזיציה בהצלחה במושב החורף, ומקווה לראות מפעם לפעם גם את יאיר במסדרונות המשכן".

לאחרונה התראיין יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לרשת "קו עיתונות" החרדית, וטען כי אסור לכפות גיוס חרדים לשורות צה"ל. "אנחנו כבר 70 שנה בוויכוח הזה", אמר גבאי. "הילדים שלנו עושים צבא, חלק גדול מהחרדים לא עושים, והערבים בכלל לא עושים. אני בעד שמי שהולך לצבא יקבל שכר מינימום. אני רוצה שכמה שיותר חרדים ילכו לצבא, אבל מי שהולך לישיבה או לשירות אזרחי זה בסדר גמור. יחד עם זאת, מי שעושה צבא צריך לקבל יותר".

עוד באותו נושא

"להעיף קיבינימט את שוברים שתיקה": כששאלנו ח"כים מה החוק הדחוף ביותר

לכתבה המלאה
יואל חסון מגיע למו"מ קואליציוני עם נציגי הליכוד בכפר המכביה, ינואר 2013. יותם רונן
"הטענות של לפיד הן שקריות וחסרות בסיס". חסון/יותם רונן

גבאי, שהציג עמדה שונה מרוב חברי מפלגתו הוסיף כי צריך להפסיק את הוויכוח בנוגע לגיוס תלמידי ישיבות. "אני לא מאמין בלהמשיך את הוויכוח הזה עוד שבעים שנה נוספות", אמר. "אני חושב שמי שרוצה ללמוד וכבר לומד, יוכל לעשות זאת. השאר יצטרכו לשרת בצבא או בשירות האזרחי. כמו כן מי שלומד ורוצה לצאת לעבוד יידרש לשירות אזרחי". גם אז, דבריו של גבאי גררו ביקורת מצד לפיד, "עצוב לראות איך אבי גבאי מוותר על ערכי יסוד כמו גיוס לצה"ל ויציאה לעבודה של הציבור החרדי", כתב בפייסבוק. "גם הבן שלי היה שמח ללכת ללמוד במקום להתגייס, אבל אותו אף אחד לא שאל", הוסיף לפיד.

"אין שום סיבה שהילדים שלנו יסכנו את חייהם יום יום ומפלגת העבודה תתמוך בשחרור כל מי שלא מתחשק לו רק כי היה לו את המזל להיוולד חרדי. אפילו המתווה של הממשלה הנוכחית לא הלך כל כך רחוק בוויתורים ליהדות התורה. ובואו לא נשכח, שחרור מהצבא פירושו שהצעירים האלה גם לא ייצאו לעבודה. אם אבי גבאי חושב שכל מי שרוצה ללמוד בישיבה אינו צריך לפרנס את עצמו, מי אמור לפרנס אותם? אני קורא לגבאי לחזור בו מדבריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully