וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: מחצית מהציבור מתנגד למתקפת נתניהו על המשטרה

19.10.2017 / 14:00

53% מהמשיבים לסקר "פאנלס פוליטיקס" ענו כי ראש הממשלה לא צדק כשמתח ביקורת על הדלפות מהמשטרה, ברקע הפרסומים אודות ההתפתחות בחקירתו. 33% סבורים כי נתניהו המתאים ביותר לתפקיד רה"מ מראשי המפלגות. סקר המנדטים: הליכוד 25, יש עתיד 22, המחנה הציוני 20

עריכת וידאו: ניר חן

חצי מהציבור סבור כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא צדק כשתקף את המשטרה בנוגע להדלפות לכאורה מהחקירות הקשורות אליו. לפי סקר שנערך עבור מהדורת וואלה! NEWS, כ-53% סבורים כי הודעת ראש הממשלה נגד המשטרה לא הייתה מוצדקת, לעומת 32% הסבורים כי ההודעה הייתה מוצדקת.

הסקר נערך בימים שני ושלישי השבוע על ידי מכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר. בסקר השתתפו 540 חברים בפאנל של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל – מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר היא 4.4%.
נתניהו אמר בסוף השבוע, לאחר פרסום בחדשות 2 על חידוש החקירות נגדו: "מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מינוי והענקת דרגה למפכ"ל הנכנס רב ניצב רוני אלשיך, 03 דצמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
רה"מ לא צדק. נתניהו ואלשיך/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתשובה לשאלה "מי האיש המתאים ביותר לעמוד בראש הממשלה", ענו 33% מהמשיבים לסקר כי ראש הממשלה נתניהו הוא המתאים ביותר, לעומת 16% שנקבו בשמו של יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, 13% שתמכו ביו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, 6% ביו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, 4% ליו"ר כולנו השר משה כחלון ו-2% ליו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן 26% השיבו כי איש מבין הנ"ל אינו מתאים לתפקיד ראש הממשלה.

בבחירה בין לפיד לגבאי, זכו השניים לאחוזי תמיכה זהים – 31% מהמשיבים הביעו תמיכה בכל אחד משני ראשי מפלגות האופוזיציה הגדולות, לעומת 38% אחוז שאמרו כי אינם יודעים. בקרב משיבים שהזדהו כאנשי ימין, לפיד זכה לתמיכה של 54% לעומת 36% בגבאי, בקרב אנשי מרכז מוביל לפיד עם 26% לעומת 16% בגבאי, ובקרב אנשי שמאל מוביל גבאי עם 48% לעומת 19% בלפיד.

אילו היו מתקיימות היום בחירות לכנסת, הליכוד היה מקבל 25 מנדטים לפי תוצאות הסקר, לעומת 30 מנדטים שקיבל בבחירות ב-2015. יש עתיד מכפילה את כוחה מ-11 מנדטים כיום ל-22 מנדטים בסקר, המחנה הציוני יורדת מ-24 מנדטים ל-20, הבית היהודי מתחזקת מ-8 מנדטים ל-13, והרשימה המשותפת מאבדת שני מנדטים, מ-13 ל-11. מפלגת כולנו מקבלת שישה מנדטים בלבד לעומת 11 בבחירות הקודמות, ואילו ש"ס מקבלת את התוצאה הגרועה ביותר מאז בחירות 1984 – ארבעה מנדטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully