וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלום אמיתי נראה לי בלתי אפשרי": הטור שכתבה שרה נתניהו בגיל 16

18.10.2017 / 23:04

ב-1975, כשעוד הייתה כתבת נוער ב"מעריב לנוער" ושם משפחתה היה "בן ארצי", רעיית רה"מ שטחה בפני הקוראים את עמדותיה בדבר הבעיות שעלולות לצוץ מהסכם שלום כמו סחר בסמים ואובדן הציביון היהודי. יחד עם זאת היא הסתייגה: "אין הדברים עומדים כנגד הרצון לחיות בשלום"

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס יום העצמאות. 21 במאי 2017. AP
כבר ב-1975 דיברה על שלום. שרה נתניהו/AP

"סביר להניח שהשלום יושג באמצעות לחצים חיצוניים, צבאיים או פוליטיים ואילו בתוך תוכם ימשיכו הערבים היושבים על אדמותיהם לשמור לנו טינה על שאנו יושבים על אדמותיהם" – אמירה זו לא נכתבה על ידי אחד מחברי הכנסת מהימין, אלא על ידי לא אחרת מאשר רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שפרסמה טור דעה בועט בימיה ככתבת נוער במגזין "מעריב לנוער". הפעיל החברתי תומר אביטל, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו טור דעה אותו כתבה שרה בן ארצי בת ה-16 בשנת 1975, תחת הכותרת "בעיות של שלום".

"אין זה משנה כלל, לדעתי, אם נחזיר את השטחים שכבשנו במלחמת ששת הימים", כתבה העיתונאית הצעירה. "בסופו של דבר, הערבים רואים גם את יפו, לוד, וחיפה כאדמות שלהם. מצב כזה של טינה מתמדת הוא בבחינת גחלים לוחשות, שעלולות להפך בנקל למדורה גדולה. מבחינה זאת, שלום אמיתי במושגים שמקובלים בעולם נראה לי בלתי אפשרי. לפחות בטווח הנראה לעין".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן לראשי המתנחלים: אין תקציב למימון מיגון ליישובים, גייסו כסף
מחאת החרדים מחריפה: 9 מפגינים נעצרו בירושלים ובמעלה אדומים
הלוויין חשף: כך נראה אתר הסוללה הסורית שהותקפה על ידי ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטור שכתבה שרה נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך תהתה העיתונאית הצעירה מה תהיה משמעותו של "השלום האמיתי" והמלא לכשיושג ואילו בעיות הוא ייצור, לשיטתה. "ידוע שלאחר מלחמת ששת הימים, כשהתווסף למדינה מספר גדול של ערבים, פרח ושגשג סחר הסמים ומספר המשתמשים בסמים נמצא בעלייה מתמדת", טענה. "זאת דוגמה לאחת הבעיות שעלולות לצמוח משלום מלא".

בנוסף טעה כי גם תופעת "נישואי התערובת" עלולה להחמיר. "אמנם כיום לא מהווה הדבר בעיה חמורה, אבל אין להתעלם מהתופעה, והיא יכולה להחמיר עם היפתח הגבולות". נתניהו-בן ארצי אף מביאה את חששה מאובדן הצביון הלאומי אם יושג שלום באזור. "אפשר לומר בצורה כללית שהייחוד הלאומי שלנו עלול אז להיטשטש והצביון היהודי ילך ויעלם", כתבה.

לקראת סיום הטור, בן ארצי מסייגת את דבריה. "אולם ככל שנקודות אלה הן כבדות משקל, אין הן עומדות כנגד הרצון לחיות בשלום. ובכל זאת שנעמוד פעם (אם בכלל...) בפני השלום, כדאי שנקדיש מעט מחשבה ותשומת לב לאותן בעיות שהעליתי, שהרי הן שיקבעו אז המשך קיומה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully