וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חשף: כך נראה אתר הסוללה הסורית שהותקפה על ידי ישראל

18.10.2017 / 21:47

חברת הלוויין ImageSat International ISI חשפה את בסיס רמדאן, שממזרח לדמשק, שם הוצבה הסוללה ששיגרה טיל לעבר כלי טיס שחג בשמי לבנון. הסוללה הופצצה בתגובה לתקרית החריגה

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

חברת לוויין ישראלית חשפה היום (רביעי) את הבסיס הסורי שבו הוצבה הסוללה ששיגרה טיל לעבר מטוס של חיל האוויר ביום שני והופצצה בעקבות זאת. התמונה פורסמה על ידי חברת ImageSat International (ISI).

הסוללה, מדגם SA-5, הוצבה בבסיס רמדאן, שנמצא כ-50 ק"מ ממזרח לבירה דמשק. היא הייתה זו שגם שיגרה טיל לעבר כלי טיס של חיל האוויר מוקדם יותר השנה, אז הוא יורט בידי מערכת "חץ". בעקבות הפגיעה בסוללה וההודאה של צה"ל בכך, איים צבא סוריה ב"השלכות חמורות".

לקריאה נוספת על התקיפה
רמטכ"ל איראן: "לא מתקבל על הדעת שהציונים מפרים ריבונות סוריה"
פוטין רוצה משקל נגד לאיראן בסוריה - ומנסה לפייס את ישראל

בסיס רמאדן סוריה. ImageSat International (ISI, מערכת וואלה! NEWS
בסיס רמאדן סוריה/מערכת וואלה! NEWS, ImageSat International (ISI

היום ביקר בדמשק מפקד הכוחות המזוינים של איראן, מוחמד בגרי, ואמר בפגישה עם עמיתו הסורי כי "אין לאפשר לישראל לתקוף כרצונה" בסוריה. עוד הדגיש את המאבק המשותף של סוריה ואיראן באויב הציוני והבהיר כי מדינתו מגנה את המתקפה הישראלית. "אנחנו משרטטים את הקווים הכלליים של שיתוף הפעולה הזה", צוטט הבכיר האיראני על ידי הטלוויזיה הממלכתית הסורית.

במקביל, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ולפי הקרמלין, הם דנו בן היתר על המצב בסוריה. נתניהו הבהיר אתמול במהלך פגישתו עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו כי "לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה".

מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, דווחו פעמים רבות על תקיפות של חיל האוויר נגד שיירות נשק לחיזבאללה, מתקנים אסטרטגיים של משטרו של בשאר אסד ופעילי טרור בולטים. ישראל שמרה על עמימות בנושא ברוב מוחלט של המקרים, אך ביום שני חרגה מהרגלה והצהירה על התקיפה בגלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully