וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת הכנסת נטשה דיון בינלאומי: "חשבנו שאתם נלחמים בטרור"

18.10.2017 / 21:17

במהלך הוועידה השנתית של האיגוד הבין-פרלמנטרי, אושרו החלטות הקוראות לישראל לשחרר את ברגותי ומגנות אותה על מעצר חברי פרלמנט של חמאס. "אתם רוצים לשחרר רוצחים מורשעים מהכלא?", נזף ראש המשלחת, ח"כ נחמן שי

צילום: החטיבה לקשרים בינלאומיים של הכנסת

משלחת הכנסת לוועידה השנתית של האיגוד הבין-פרלמנטרי הבינלאומי (IPU) יצאה היום (רביעי) במחאה מישיבת המליאה לאחר שזו אישרה שורת הצעות אנטי-ישראליות, ובהן קריאה לשחרר את האסירים הפלסטינים מרואן ברגותי ואחמד סעדת, ונזפה בישראל על שהיא מחזיקה במעצר מנהלי חברי פרלמנט של חמאס. בראש המשלחת עמד ח"כ חמן שי (המחנה הציוני), שהגיע יחד עם שרן השכל (ליכוד), יוסי יונה (המחנה הציוני) וחיים ילין (יש עתיד) ומזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ.

"לתומי חשבתי שהארגון, כמו העולם כולו, מאוחד במאבק בטרור, שהרי הטרור מסכן כל מדינה בכל מקום ובכל רגע בעולם", אמר ח"כ שי. "אתם רוצים לשחרר רוצחים מורשעים מהכלא? חשבתי שאתם רוצים להילחם בטרור ולא לסייע לו, אבל המציאות שונה". לדבריו, "ישראל מחויבת לקדם שלום עם שכנינו, כולל הפלסטינים, אבל הדבר בשום אופן לא יבוא על חשבון מאבק חסר פשרות בטרור".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי התקיפה: נתניהו ופוטין שוחחו בנוגע לסוריה והגרעין האיראני
הקבינט: ישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלה פלסטינית הנשענת על חמאס
נתניהו: "מודה לנשיא טראמפ שהזהיר מפני הסכנה האיראנית"

ח"כ נחמן שי, וועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
עמד בראש המשלחת. ח"כ שי/נועם מושקוביץ

לאחר שכמה מדינות, בהן סוריה, ירדן, הרשות הפלסטינית, פקיסטן ואחרות דיברו נגד ישראל, אמרה ח"כ השכל: "אני חושבת שזו בדיחה רעה, מדינות כמו סוריה ואיראן נוהגות בצביעות, הן מלמדות את ישראל מהו מוסר ומהן זכויות אדם". לדבריה, "הארגון הזה אמור לתמוך בדמוקרטיה ולחזק אותה, אבל הנה ברשות הפלסטינית לא התקיימו בחירות כבר מעל לעשר שנים וכל מי שמתחת לגיל 29 מעולם לא הצביע. איזה מין נבחרים אלה?".

אחרי הישיבה, העבירה המשלחת מהכנסת מכתב מחאה לנשיא הארגון היוצא, סאבר צ'אודרי מבנגלדש, שבו נאמר כי הוא "פגע היום פגיעה עמוקה במעמדו הניטרלי של הארגון, בכך שהתיר למדינות ערביות לשסע את הדוברים הישראלים ללא הרף, להפריע לדבריהם, והוא עצמו לא נתן להם זמן שווה לחברי משלחת הכנסת".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מרואן ברגותי, 2012. AP
הפורום קרא לשחרר אותו ואת אחמד סעדת. ברגותי/AP

האזינו: ח"כ השכל מסבירה מה אירוע בוועידה ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully