וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לראשי המתנחלים: אין תקציב למימון מיגון ליישובים, גייסו כסף

18.10.2017 / 19:46

פרסום ראשון: שר הביטחון הציג בפני ראשי המתנחלים בחודש שעבר תוכנית לכיסוי אבטחת היישובים ביהודה ושומרון בגובה של כ-3.3 מיליארד שקלים, ולאחר מכן הפציר בהם להפעיל לחץ פוליטי למימונה. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "למה התושבים צריכים לגייס כספים? זה הזוי"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש, ורד לידני, צילום סטילס: ראובן קסטרו

(בווידאו: שר הביטחון ליברמן בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בחודש שעבר לראשי המתנחלים שעליהם לגייס את התקציב למימון תוכנית מרכיבי הביטחון ביישובים ובכבישים המקודמת בימים אלה ביהודה ושומרון – כך נודע לוואלה! NEWS. ליברמן הציג את התוכנית במהלך טקס הרמת כוסית לראש השנה עם ראשי מועצת יש"ע בחודש שעבר, שמוערכת בעלות של כ-3.3 מיליארד שקלים. לאחר הצגת התוכנית, ליברמן הפציר בראשי המתנחלים להפעיל לחץ פוליטי לגיוס התקציב למימונה. "אחרי שנציג את התוכנית, נשב גם עם האנשים פה, ואחר כך תצטרכו לעבוד", אמר שר הביטחון. "אתם תצטרכו גם לעבוד כי כסף במשרד הביטחון לזה - אין". לדברי אחד הגורמים שנכח במפגש, ליברמן אף אמר כי "אני לא מסוגל לתת חמישה שקלים לתוכנית הזו".

מדובר בתוכנית מקיפה שמגובשת בחודשים האחרונים במשרד הביטחון, הכוללת בין היתר רישות אבטחה אלקטרוני בכבישים, צמתים וצירים מרכזיים ביהודה ושומרון והקמת מעטפת הגנה של גדרות חכמים מסביב ליישובים ביהודה ושומרון, מיגון אוטובוסים ורכבי הסעות לילדים, וסלילת כבישים עוקפים חדשים ושיפור התאורה והקליטה הסלולרית בקיימים. בקיץ האחרון, אחרי הפיגוע בחלמיש, ליברמן הורה לזרז את גיבוש התוכנית והוא מתכוון להביא אותה לאישור כחלק מדיוני התקציבים הקואליציוניים של השנה הבאה, בשיתוף משרדים אחרים כמו משרדי התקשורת, השיכון והתחבורה.

עוד בוואלה! NEWS:
קצין בדרגת רב-סרן נעצר בחשד לסחר בסמים מסוכנים
החרדים הכריזו על יום זעם: "לא ננוח עד להסרת נגע גזירת הגיוס"
היילי במועצת הביטחון באו"ם: איראן קשורה בכל איום במזרח התיכון

שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון לוואלה! NEWS,  הראשון באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
שר הביטחון ליברמן/ראובן קסטרו

במפגש עם ראשי מועצת יש"ע בחודש שעבר, ליברמן הציג את התוכנית שלדבריו נותנת פתרון אולטימטיבי להרבה מאוד שנים קדימה, אך הוסיף כי "אנחנו לא נוכל להביא את הכסף". בשלב זה, כך לדברי גורמים שנכחו במפגש, הוא פנה לראשי הרשויות ביהודה ושומרון ואמר כי "אני מכיר כישורים של כמה אנשים שיושבים כאן, והם יודעים איך להביא את הכסף". בסביבתו של ליברמן לא הכחישו את הדברים שיוחסו לו במפגש עם ראשי המתנחלים, ושר הביטחון בעצמו הודה היום במהלך סיור במועצה האזורית בנימין ש"כרגע אין לזה מקור תקציבי, אנחנו בונים על תקציב 2019".

במהלך ביקור באתר העבודות בעמיחי, היישוב החדש שאושר היום למפוני עמונה, ליברמן אמר שהתוכנית צפויה להתגבש עד סוף נובמבר, ולאחר מכן היא תוצג באופן סופי לראשי המועצות ביהודה ושומרון. "יש עוד מה להשלים פה בנושא התכנוני, יש הרבה השלמות שבמרוצת 2018 אנחנו נשלים אותן. מה שנצליח להקדים ל-2018 אז כמובן שנעשה, והלוואי שנצליח להקדים כמה מרכיבים", אמר ליברמן. הוא אף הדגיש כי "זאת פעם ראשונה שנניח על השולחן תוכנית כוללת שמתמודדת עם כל מרכיבי הביטחון בו-זמנית".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון נמצא בשא-נור, יולי 2015. ניב אהרונסון
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון/ניב אהרונסון

תוכנית מרכיבי הביטחון היא אחד הנושאים המרכזיים במחאה שהשיקו היום חלק מראשי המתנחלים מול בית ראש הממשלה בדרישה להאיץ את הטיפול בנושא הביטחון והכבישים העוקפים ביהודה ושומרון. "אני לא מצליח להבין על שום מה ולמה, אזרחי מדינת ישראל, תושבי יהודה ושומרון צריכים לגייס לעצמם כסף לצרכי ביטחון. זה פשוט הזוי", אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שמוביל את המחאה יחד עם ראשי מועצות נוספים מקריית ארבע, בית אל ובית אריה, ונציגים של משפחות שכולות. "מילא אם היו אומרים שאנחנו ממציאים את צרכי הביטחון האלו. אבל בא שר הביטחון בכבודו ובעצמו, אומר שיש צורך במרכיבי הביטחון האלו למען ביטחון התושבים, והמדינה לא חושבת שמתפקידה לתת את הכסף? ביטחון הוא צורך בסיסי שהמדינה צריכה לספק לאזרחים שלה. אם לא ביטחון אז מה כן?".

מחאת ראשי המתנחלים מול בית רה"מ. מירי צחי, מערכת וואלה! NEWS
מחאת ראשי המתנחלים מול בית ראש הממשלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מירי צחי

ליברמן נשאל היום בסיור לגבי הביקורת של המתנחלים והשיב כי "תפסת מרובה לא תפסת כלום. צריך גם באותן דרישות ביטחוניות לעשות תיעדוף. מבחינתי שני הדברים הגדולים זה הכבישים ושב"מים (מעטפת הגנה חכמה ליישובים - ט"ש). גדרות זה לא באותו סדר עדיפויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully