וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב ניצחון בכיכר הטרור: תיעוד מהאוויר מבירת דאעש המשוחררת

ברשת CNN פרסמו תיעוד החושף את ממדי ההרס בתוך העיר שהייתה במשך שלוש שנים תחת כיבוש "המדינה האסלאמית". הלוחמים הכורדים נראים חוגגים בטנדרים באתר ששימש הוצאות להורג, בדומה לדרך שבה צהלו אנשי הארגון הקיצוני עם השתלטותם על העיר

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

ביום שלאחר ההכרזה על ההשתלטות הסופית על א-רקה, העיר הסורית שנחשבה לבירת ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), רשת CNN מפרסמת היום (רביעי) תיעוד מיוחד של העיר שהפכה במרוצת השנים לעיי חורבות. בתיעוד שצולם על ידי רחפן, נראית העיר הרוסה כמעט לגמרי, לאחר ששוחררה על ידי הכוחות הסורים הדמוקרטים, הכוחות הכורדים ובעלי בריתם הנתמכים בידי ארצות הברית.

בתיעוד הנדיר נראים המבנים הרבים בעיר הצפופה הרוסים כמעט לחלוטין, ואילו הדרכים הסלולות מכוסות בחול ואבק, לאחר הלחימה הממושכת. הרחובות שהיו בעבר שוקקי חיים ריקים כעת מאדם, והבניינים הגבוהים שאפיינו את קו הרקיע של העיר יידרשו כעת לשיקום נרחב.

לקריאה נוספת:
הכורדים בסוריה: הושלם שחרורה של בירת דאעש בא-רקה
עם "מגנים אנושיים": אחרוני לוחמי דאעש עזבו את בירת הארגון בסוריה
הכורדים בסוריה: "כיבוש בירת דאעש יושלם היום – או מחר"

תיעוד: הריסות העיר א-רקה בסוריה לאחר כיבושה מחדש ועזיבת כוחות דאעש. מערכת וואלה! NEWS
קו הרקיע של א-רקה לאחר הלחימה/מערכת וואלה! NEWS

אתמול הודיע דובר הכוחות הכורדים שניהלו את מרבית הלחימה בארבעת החודשים האחרונים כי כיבוש א-רקה הושלם סופית. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 3,250 נהרגו בלחימה בעיר, בהם 1,130 אזרחים.

המבצע בא-רקה, שבה שקד דאעש על תכנון פיגועים במערב, החל בחודש יוני, ובימים האחרונים התקדמו במהירות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מלוחמים כורדים ומגובים על ידי הקואליציה האמריקנית.

עוד באותו נושא

סוף עידן החליפות: היום שאחרי דאעש לא מבשר יציבות לאזור

לכתבה המלאה
לוחמי הכוחות הדמוקרטיים הסורים מניפים דגל לבן ליד מתחם בית החולים הלאומי שבו מוקמים המיליטנטים של המדינה האסלאמית, בחזית א-רקה 17 באוקטובר 2017. רויטרס
דגל לבן מעל בית החולים בעיר/רויטרס

במהלך השבוע, השתלטו הכוחות על המאחזים האחרונים של דאעש בעיר, שנפלה לידיו ב-2014. לוחמי המיליציה הכורדית YPG הניפו את דגלם באצטדיון בעיר, אך הבהירו כי עליהם להשלים את ניקוי המוקשים בעיר ועוד כמה כיסי התנגדות. דובר הכוחות טלאל סלו אמר כי עתה הם מתמקדים בטיהור העיר ממוקשים ובחיפוש אחר תאים רדומים.

הכוחות כבשו גם את בית החולים בעיר, שיחד עם האצטדיון היה לאחד משני המוקדים האחרונים שנותרו בידי הארגון הקיצוני. עשרות לוחמים זרים, שלהם לא ניתן לעזוב את העיר במסגרת הסדרים מקומיים עם הלוחמים הסורים של דאעש, נהרגו בקרבות האחרונים.

לוחמי הכוחות הדמוקרטים הסורים מסמנים את האות V כאשר השיירה עוברת בעין עיסא, סוריה 17 באוקטובר 2017. רויטרס
הכוחות מנופפים בידיהם לאות ניצחון. א-רקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully