וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לקשישים: שתי הצעות חוק יעלו את קצבאות הזקנה במאות שקלים

18.10.2017 / 14:55

לפי ההצעות שיעלה שר העבודה והרווחה חיים כץ לוועדת השרים לענייני חקירה, מענק החימום לקשישים יינתן בכל רחבי הארץ, והקבצה למקבלי הבטחת הכנסה תוצמד לשכר הממוצע במשק. סך התוספת נאמד בכ-662 מיליון שקל

צילום: צלמי וואלה!NEWS ואילוסטרציה, עריכה: יאיר דניאל

שר העבודה והרווחה חיים כץ יגיש בשבוע הבא שתי הצעות חוק ממשלתיות שנועדו לשפר את מצבם של האזרחים הוותיקים המקבלים קצבת הבטחת הכנסה. ההצעות, שיעלו לוועדת השרים לענייני חקיקה, ירחיבו את מענק החימום לקשישים למקבלי הבטחת הכנסה בכל רחבי הארץ, ויצמידו את הקצבה לשכר הממוצע במשק.

על פי ההצעה, קצבת אזרח ותיק בתוספת השלמת הכנסה ליחיד צפויה לגדול מ-3,112 שקל בחודש ל-3,454, והקצבה לזוג תעמוד על 5,464, במקום 4,918 עד כה. סך התוספת לעדכון גובה הקצבאות נאמד בכ-662 מיליון שקל, שנועדו להעלות את כל הקשישים בישראל מעל קו העוני.

כחלק מתיקון נוסף לחוק הבטחת הכנסה, שקובע כי הזכאות למענק חימום תינתן לכלל מקבלי הבטחת הכנסה בגיל פרישה ולא כפי שנהוג היום, גובה הסיוע יעמוד על 553 שקל, והוא יינתן מדי שנה בחודש אוקטובר לכלל מקבלי הבטחת הכנסה. העלות השנתית של התיקון המוצע הינה 111 מיליון שקל.

זוג קשישים מחזיקים ידיים. ShutterStock
הקצבאות יעלו/ShutterStock

בשנים האחרונות עודכנה מספר פעמים קצבת השלמת הכנסה לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים. במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2015-2016 הועלתה תוספת השלמת הכנסה בגיל פרישה במטרה לקרבה לשיעורי קו העוני שהיה ידוע לשנת 2013. במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2017-2018 הוגדלו שיעורי הגמלה בשתי פעימות עד שהקצבה בשיעור הנמוך ביותר גבלה בקו העוני של שנת 2014.

על אף הגדלת תשלום הקצבאות, שיעור העוני בקרב קשישים בישראל נחשב גבוה ביותר ועולה על 21%, נכון לשנת 2015. הגורם העיקרי לכך הוא שחיקת הקצבאות בשל הצמדתן למדד המחירים שלא עלה.

השר כץ מסר: "האזרחים הוותיקים לא יהפכו שקופים. כולנו מחויבים לאפשר תנאי מחייה הולמים לאוכלוסייה המבוגרת. אף אחד לא מוכן לראות קשיש קופא מקור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully