וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבה גלאון הודיעה על התפטרות מהכנסת; תישאר יו"ר מרצ

18.10.2017 / 13:24

יו"ר מרצ בחמש השנים האחרונות הודיעה על פרישתה מהכנסת, ולדבריה תתרכז בתפקידה כיו"ר המפלגה ותנהיג פריימריז פתוחים: "אוהבת את הכנסת, אבל אוהבת יותר את מרצ". במקומה ייכנס לכנסת מזכ"ל המפלגה מוסי רז, שכיהן בעבר כח"כ

בווידאו: כעס והשמצות בועידת מרץ על רקע תפקיד היו"ר; ח"כ גילאון: "יש לי רושם שיצאנו מדעתנו"/צילום: יותם רונן, עריכה: אריאל תמרין

יו"ר מרצ זהבה גלאון הודיעה היום (רביעי) על התפטרותה מהכנסת, אך היא תישאר בתפקיד יו"ר מפלגתה. גלאון, המכהנת בתפקיד זה חמש שנים, הודיעה כי תתרכז בתפקידה בראשות מרצ ותנסה להנהיג פריימריז פתוחים במפלגה. במקומה ייכנס לכנסת מזכ"ל מרצ מוסי רז, שכבר היה בעבר ח"כ.

גלאון כתבה במכתב לחברי מרצ: "מרצ לא יכולה להתקיים כמועדון סגור שמתעלם מכם – המצביעים והתומכים שלה – וחוסם את האפשרות של כוחות נוספים לקחת חלק במאבק שלנו להזרים דם חדש בשמאל. אני אוהבת את הכנסת, אבל את מרצ אני אוהבת יותר, ואני יודעת שאם מרצ לא תיפתח - מרצ לא תהיה. אני משוכנעת שההתפטרות שלי מהכנסת תאפשר לי כיו"ר מרצ להתרכז בקידום 'פריימריז פתוחים' והפיכת מרצ לבית גדול ומכיל לכל מי שמאמינים בערכים שלנו".

בחודש שעבר התקיימה הצבעה על הדחתה של גלאון מתפקיד היו"ר, שבה הצביעו 54.9% נגד גלאון - אך הרף הדרוש לקיום בחירות לראשות המפלגה היה 60%, והיא המשיכה בתפקידה.

זהבה גלאון נואמת בעצרת לציון 21 שנה לרצח יצחק רבין בתל אביב. 5 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
תישאר יו"ר מרצ. זהבה גלאון/ראובן קסטרו

"אני עוזבת את הכנסת בלב כבד", כתבה גלאון, "אני אוהבת את העבודה הזו, ולהיות נבחרת ציבור זו שליחות שאין כמוה וזכות שאני אסירת תודה עליה כל יום. אני גאה בהישגים שהיו לי ב-16 השנים שייצגתי אתכם במאבק לשוויון ולצדק".

גלאון נבחרה לכנסת לראשונה בכנסת ה-15, ב-1999, וכיהנה ברציפות עד בחירות 2009, כשהוצבה במקום הרביעי ומרצ זכתה לשלושה מנדטים בלבד. שנתיים לאחר הבחירות הושבעה מחדש כחברת כנסת לאחר שהיו"ר דאז חיים אורון התפטר. ב-2012 נבחרה לראשות המפלגה.

ביום חמישי הבא ייערכו בסניפי מרצ בחירות לצירי ועידת המפלגה החדשה. גלאון הודיעה כי תגיש בסוף דצמבר השנה הצעה לוועידה החדשה לשינוי שיטת הבחירות לפריימריז פתוחים, שיאפשרו לכל תומכי מרצ לקבוע מי יהיה יו"ר המפלגה ומי יתמודד מטעמה לכנסת.

אילן גלאון נואם בועידת מרצ, גני התערוכה, תל אביב, 17 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
"צעד תמוה". אילן גילאון/ראובן קסטרו

יו"ר סיעת מרצ אילן גילאון מסר: "גלאון הייתה חברת כנסת מצויינת, וחבל שהחליטה לפרוש. אני מצר על הצעד התמוה הזה. זהבה תחסר בסיעת מרצ ובכנסת, עבודתה שם משמעותית יותר משיטת הבחירות הפנימיות במפלגה".

גילאון מתנגד ליוזמת הפריימריז הפתוחים שמובילה גלאון, ואמר כי היא "טובה ומיטיבה אך ורק עם מועמדים עתירי משאבים, או עם כאלה שחבריהם עתירי משאבים". לדבריו, "מרצ צריכה התחדשות, אבל לא כזאת שנובעת משיטת בחירות כזו או אחרת, אלא התחדשות רעיונית, ערכית, הנהגתית".

ח"כ תמר זנדברג מסרה: "אני קוראת לזהבה גלאון לחזור בה ולא לעזוב את הכנסת. זהבה גלאון היא אייקון בשמאל ותרומתה אדירה למאבקים נגד הכיבוש ועל הדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully