וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תחילת הלימודים: הסטודנטים לעתיד מתעניינים בהנדסת תוכנה

רבע מהמועמדים ללימודים באתר "יורם" בדקו את תחום הנדסת התוכנה, לצד עלייה של 40% באדריכלות. הדס נתנאל, עורכת אתר יורם: "1 מכל 4 סטודנטים לא מסיים שנה א' בתחום שבחר, מערכת 'המבדק' שעוזרת לבחור תחום לימודים מוכיחה את עצמה כיעילה"

תחום הלימודים שהכי מעניין סטודנטים לעתיד הוא הנדסת תוכנה, וכרבע מהמועמדים ללימודים אקדמיים ביקשו מידע אודות התואר - כך עולה ממדד "יורם לימודים", המבוסס על כ-90 אלף גולשים שפנו דרך האתר למוסדות הלימוד על מנת לקבל מידע על גובה שכר הלימוד, מלגות, רף קבלה ועוד.

תחום ההנדסה בכלל מבוקש מאוד בשנים האחרונות, כאשר על פי המדד חלה עלייה של 21 אחוז בהתעניינות בהנדסת בניין. בכלל, כ-25% מהמתעניינים בתואר בהנדסה ממוקדים בהנדסת תוכנה. בתואר במדעי המחשב חלה עלייה של 4%. עליה חדה של 40% נרשמת בהתעניינות באדריכלות, ומנגד ירידה של כ- 17% בתחום עיצוב גרפי ותקשורת חזותית.

תלמידה יושבת בכיתה. ShutterStock
"מועמדים ללימודים לא מקבלים החלטה רציונלית"/ShutterStock

הביקוש ללימודי מנהל עסקים ירד ב-2% ובשיעור דומה עלה הביקוש לראיית חשבון. התחום שרשם את העלייה הגבוהה ביותר בתחומי הניהול הינו תחום ניהול משאבי אנוש עם צמיחה של כ-10% ואחריו תחום ניהול מערכות בריאות עם עלייה של כ-5%. ההתעניינות בלימודי משפטים לא השתנתה, למרות הכוונות התמידיות להקשות את רף הכניסה ללשכת עורכי הדין.

מידת העניין בלימודי תקשורת עלתה ב-3%, לצד 11% בהתעניינות בלימודי מוסיקה. הדס נתנאל, עורכת וואלה! לימודים ואתר יורם אומרת כי "צריך לזכור שביקושים זה נחמד אבל מה שקובע בסוף אלו תנאי הקבלה ולרוב הם הפקטור העיקרי שקובע מה ללמוד". היא הוסיפה כי "העובדה כי רוב הסטודנטים הפוטנציאלים ממשיכים לקבל החלטה לא רציונלית של מה ללמוד כמו החלטת הורים, חברים, מיקום גיאוגרפי ושכר לימוד ופחות מהחלטות נכונות של מה מתאים לי ללמוד. פיתחנו מערכת חינמית בשם 'המבדק' שעוזרת למתעניינים בלימודים לגלות מה מתאים להם ללמוד ומוכיחה את עצמה כמערכת יעילה במיוחד, ולמרות זאת נראה שרק עשרת אלפים סטודנטים פוטנציאלים השתמשו בשירות זה".

לדבריה "הנתונים מראים כי 1 מכל 4 סטודנטים לא מסיים שנה א' בתחום שהוא בחר. המערכת שפיתחנו מוצאת את התחום שמתאים להם ומכווינה אותם. תוצאות המבדק מראות ש-84$ מהגולשים שביצעו את המבדק מרוצים מההכוונה המקצועית שקיבלו, אנחנו מקווים שיותר ויותר סטודנטים פוטנציאליים יקבלו את ההחלטה מה ללמוד מהסיבה הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully