וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשר ההגנה הרוסי: "לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה"

17.10.2017 / 11:53

יממה לאחר תקיפת סוללת הנ"מ הסורית, נפגש ראש הממשלה בירושלים עם שר ההגנה שויגו, ואמר כי על "טהראן להבין" כי ישראל תפעל נגד נוכחותה בסוריה. מוסקבה עודכנה לפני תקיפת חיל האוויר, שהייתה בתגובה לירי לעבר מטוס שפעל בלבנון

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) לשר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו כי "איראן צריכה להבין שישראל לא תאפשר לה" להתבסס צבאית בסוריה. זאת יממה לאחר התקרית שבה השמיד חיל האוויר סוללת נ"מ של צבא סוריה ממזרח לדמשק, אחרי שזו שיגרה טיל לעבר כלי טיס שהיה בגיחה בשמי לבנון.

לפי לשכת ראש הממשלה, הפגישה בין נתניהו לשויגו עסקה ברובה בניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה. בפגישה עלתה גם סוגיית הסכם הגרעין עם איראן, ונתניהו אמר כי "אם העסקה לא תשתנה, אז בתוך שמונה עד עשר שנים יהיה לאיראן ארסנל של נשק גרעיני". בפגישה השתתף גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שנפגש אתמול בעצמו עם שויגו.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו על התקיפה בסוריה: "מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו"
בתגובה לירי על מטוס חיל האוויר בלבנון: צה"ל הפציץ בסוריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו. צילום: חיים צח / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ושר ההגנה הרוסי, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום: חיים צח / לע"מ

אתמול אמר נתניהו כי "המדיניות שלנו ברורה, מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו". לדבריו, הניסיון לפגוע במטוסים של חיל האוויר אינו מקובל. "חיל האוויר פעל בדיוק, במהירות, והשמיד את מה שצריך להשמיד. אנחנו נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל", הוסיף.

תקיפת הסוללה, מדגם SA-5, הגיעה כמה שעות לאחר הירי לעבר כלי הטיס, שלא נפגע. צה"ל אמר כי ארבע פצצות הוטלו על הסוללה, שהייתה זו ששיגרה את הטילים במרץ האחרון לעבר כלי טיס בסוריה, בהם אחד שיורט בידי מערכת "החץ" ושרידיו נחתו בירדן.

עוד באותו נושא

טיל מעומק סוריה אל לבנון: המסר של אסד בתקיפת מטוס חיל האוויר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא פגעה במטרה. סוללת SA-5/מערכת וואלה!, צילום מסך

צבא סוריה הזהיר אתמול, בדומה לתגובותיו לתקריות דומות בשנים האחרונות, מפני השלכות חמורות של "הפעולות התוקפניות החוזרות ונישנות מצדה" של ישראל וכי דמשק "נחושה להמשיך את המלחמה נגד ארגוני הטרור המהווים זרוע של ישראל באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully