וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי לא חוזר בו: "להימנע מפינוי יהודים ולמצוא פתרון יצירתי"

17.10.2017 / 11:52

יו"ר מפלגת העבודה דבק בעמדה שהציג בריאיון לחדשות 2 ואמר כי על המדינה למנוע פינוי תושבים בגושי ההתיישבויות מבתיהם, "כמו שצריך להימנע מפינוי ערבים". גבאי הביע התנגדות להעדפת יישובים מעבר לקו הירוק על פני הפריפריה

צילום: חיים שפיר, עריכה: שניר דבוש

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ערך היום (שלישי) סיור במועצה האזורית עמק הירדן וחזר על דבריו אמש בריאיון לחדשות 2, לפיהם על המדינה להימנע מפינוי מתנחלים בגושי ההתיישבות ו"למצוא פתרונות יצירתיים". לדבריו, תושבי עמק הירדן הם "חלוצים ומתיישבים לא פחות מהמתיישבים ביהודה ושומרון".

"אני בעד שנגיע לפתרון מדיני שמתבסס על שתי מדינות לשני עמים", הוסיף. "כשהמדינה השנייה מפורזת, וגושי ההתיישבות שבהם 420 אלף תושבים מתוך 480 אלף, נמצאים בריבונותנו המלאה". לדבריו, "יש להימנע עד כמה שניתן מפינוי של יהודים מבתיהם כמו שצריך להימנע מפינוי של ערבים מבתיהם".

אבי גבאי נואם במושב מנחמיה, בעמק הירדן 17 באוקטובר 2017. דוברות המחנה הציוני, מערכת וואלה! NEWS
המשיך לדבוק במסרי הקמפיין. גבאי, במהלך הסיור היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המחנה הציוני

עוד אמר גבאי כי "בעידן שבו יש שלום שני הצדדים צריכים לסמוך אחד על השני ולייצר פתרונות יצירתיים".

על השאלה אם הוא מזגזג בין הדברים שאמרו אתמול, ענה גבאי כי "אני אומר בדיוק מה שאמרתי אתמול וגם לפני שלושה חודשים וזה מה שאמרתי במשך הקמפיין. אני חושב שפינוי של יהודים זה דבר מאוד כואב וצריך לצד החתירה לשלום להשתדל ולהימנע מפינוי של יהודים. אני תומך בפתרונות יצירתיים על מנת להימנע מפינוי".

"לא יכול להיות שתושבים שנמצאים מחוץ לגושים מקבלים תקציבים מעבר למה שמקבלים תושבי טבריה, ירוחם ודימונה. אני בעד שכל אזרח ישראלי שיושב במקום שבו הוא נמצא ברשות ובסמכות יקבל את כל השירותים ממדינת ישראל, לא משנה איפה הוא נמצא. אני נגד מצב שבו יש תושבים שמקבלים יותר ואת זה צריך לשנות".

עוד באותו נושא

גבאי יצא נגד פינוי התנחלויות; לבני: "זו לא עמדת המחנה הציוני"

לכתבה המלאה
אבי גבאי נואם במושב מנחמיה, בעמק הירדן. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
גבאי וראש מועצת עמק הירדן עידן גרינבאום במהלך הסיור, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully