וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי סרנה דורש: הרכב מורחב בערעור על ההפסד למשפחת נתניהו

17.10.2017 / 11:37

פרקליטי העיתונאי, שחויב לפצות במאה אלף שקל את ראש הממשלה ואת רעייתו בשל פוסט בפייסבוק, פנו לנשיא המחוזי בתל אביב כדי לדון בהרכב מורכב. זאת, לטענתם, מאחר שמדובר בסוגיה "עקרונית וחדשנית". פרקליט הזוג נתניהו: "מתפלא על הבקשה"

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

העיתונאי יגאל סרנה פנה אתמול (שני) לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לדון בהרכב מורחב בערעור על הפסדו בתביעת לשון הרע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. בשלב זה, הערעור אמור להתקיים בפני שופט יחיד, אולם לפי פרקליטיו של סרנה, מדובר בסוגיה "עקרונית וחדשנית", ולכן מצדיקה דיון בהרכב מורחב.

בחודש יוני קיבל בית משפט השלום בתל אביב את התביעה שהגישו בני הזוג נתניהו נגד סרנה, בשל פוסט שפרסם בפייסבוק, ולפיו שרה נתניהו הורתה לבעלה לרדת ממכוניתם המשותפת בעת שנסעו בכביש 1. בכתב התביעה דרשו השניים מסרנה פיצויים בגובה 279 אלף שקל, אולם לבסוף חייב בית המשפט את סרנה לפצות אותם במאה אלף שקל, בתוספת 15 אלף שקלים הוצאות משפט.

לקריאה נוספת בנושא
עכשיו זה רשמי: סרנה מערער לביהמ"ש; "תביעת השתקה מובהקת"
העיתונאי יגאל סרנה יפצה את בני הזוג נתניהו ב-115 אלף שקל

סיכומים בתיק של יגאל סרנה בית משפט השלום, תל אביב 18 במאי 2017. ניב אהרונסון
לא מוותר. סרנה ועורך דינו פלדמן, בבית המשפט/ניב אהרונסון

בפסק הדין דחה השופט עזריה אלקלעי את הטענה כי מדובר בתביעת השתקה, שמטרתה להגביל את חופש העיתונות, וטען כי "לא ניתן לומר כי מדובר בתביעה מופרכת ומשוללת סיכוי שנועדה להרתיע". עוד כתב כי "שמם של אנשי ציבור אינו הפקר ודמם אינו סמוק יותר משל כל אדם אחר, ואין לחסון איש ציבור מלשמור על שמו הטוב רק עקב היותו איש ציבור, ויש לשמור את דוקטרינת סילוק תביעה עקב היותה 'תביעת השתקה' למקרים ברורים וחריגים בלבד".

סרנה מערער על כך, וכן על הקביעה שאין הבדל בין פרסום בפייסבוק לפרסום בעיתונות המסורתית.

בנימוקי הבקשה לדיון בהרכב מורחב נכתב כי מדובר בתיק "נדיר וחסר תקדים", שתוצאותיו עשויות "להדהד בעולם המשפט". עוד כותבים פרקליטיו של סרנה, עו"ד ליאור אפשטיין ועו"ד אביגדור פלדמן, כי "קביעות אלו בפסק הדין הן ראשוניות ולמעשה חסרות תמיכה בפסיקה. מדובר בקביעות עקרוניות שמרכזיות בחייו של כל אזרח ומלמדות על המותר והאסור ביחסיו עם השלטון ומציבות גבולות למחאה ולשיח האזרחי". על הבקשה פורסם לראשונה הבוקר ברשת ב'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בדיון בתיק נגד העיתונאי יגאל סרנה, בית משפט השלום תל אביב, 14 במרץ 2017. מוטי מילרוד, הארץ, פול צלמים
הזוג נתניהו בבית המשפט/פול צלמים, מוטי מילרוד, הארץ

עו"ד אפשטיין אמר כי "מסקרן מאוד יהיה לראות האם בפעם הראשונה במאבק הבלתי פרופורציונלי סרנה-נתניהו, יסכימו הצדדים בכך שמדובר בתיק עקרוני בעל משמעויות משפטיות חברתיות המשליכות על כולנו".

לדבריו, "ראש הממשלה התפנה מכל עיסוקיו בהגשת תביעה נגד אזרח, והתייצב בבית משפט השלום מיוחצן ומצולם תוך שהוא דורש שיעשה צדק. נמתין לראות אם בפעם הראשונה יסכים לדעת סרנה, או שניחשף לנימוקים מדוע לפתע מדובר בתיק טכני חסר משמעות שאין צורך לבזבז עליו זמן שיפוטי".

עו"ד יוסי כהן, המייצג את בני הזוג נתניהו, אמר בתגובה כי הוא "מתפלא על הבקשה, ואביע את פליאתי גם בתגובה לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully