וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא הפיליפינים: חיסלנו את מנהיג דאעש בדרום-מזרח אסיה

הרמטכ"ל אמר כי איסנילון הפילון, אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר בעולם, נהרג לצד מבוקש נוסף בעיר מראוי שבדרום המדינה. זאת לקראת סוף המבצע לשחרור העיר, שנכבשה בידי ארגוני ג'יהאד לפני כמה חודשים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מנהיג שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) חוסל בעיר מראווי שבדרום הפיליפינים – כך הודיע היום (שני) הצבא במדינה. איסנילון הפילון, שהיה מנהיג ארגון אבו סיאף המסונף לדאעש, היה ברשימת הטרוריסטים המבוקשים ביותר של ארצות הברית. לפי הצבא, הוא חוסל עם מבוקש בכיר אחר, עומאר מאוטה, שיחד עם אחיו הקים ארגון ג'יהאד קיצוני שחבר לאבו סיאף כדי להשתלט על העיר שבאי מינדנאו.

לדברי גורמים, שקיבלו את המידע מבן ערובה ששוחרר, הפילון נורה בראשו ומאוטה מת מפצע בחזה במהלך מבצע לילי. שר ההגנה של הפיליפינים דלפין לורנזנה אמר לעיתונאים כי מוקדם מדי לאשר את זהות ההרוגים, וכי שתי גופות הועברו לבדיקת די-אן-איי.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
צפון קוריאה: מו"מ עם ארה"ב - רק אחרי שנפתח טיל שיכול לפגוע בשטחה
לפחות 31 הרוגים ועשרות נפגעים בגל שריפות ענק בפורטוגל
"צבא עיראק השלים את ההשתלטות על המחוז המרכזי של הכורדים"

מפקד צבא הפיליפינים מציג תמנות של בכירי דאעש שחוסול בדרום המדינה, 16 באוקטובר 2017. רויטרס
מפקד הצבא מציג את תמונות גופות בכירי דאעש/רויטרס

העיר מראווי נמצאת בשליטה חלקית של תומכי דאעש מאז מתקפת פתע נרחבת שלהם בחודש מאי. הדיווחים על מותם של הבכירים מגיעים עם התקדמות הצבא לקראת סיום המצור על העיר בתום לחימה ממושכת בין הצדדים. על האי הוטל מאז משטר צבאי, והנשיא רודריגו דוטרטה הזהיר מפני התפשטות דאעש במדינת האיים, שרוב אוכלוסייתה נוצרית.

"זה רק עניין של כמה ימים עד שנכריז סופית שמראווי שוחררה מציפורניי הטרוריסטים", אמר מפקד הצבא אדוארדו אנו במסיבת עיתונאים. "לא נוותר". הוא החזיק שתי תמונות של פנים מגואלות בדם, שלטענתו היו שייכות לשני הטרוריסטים הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully