וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה ממשיכה לאיים: "מלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע"

17.10.2017 / 6:43

סגן שגריר המדינה הקומוניסטית באו"ם הזהיר כי המצב בחצי האי הקוריאני הגיע לנקודה מסוכנת. לדבריו, ארצו היא היחידה שנמצאת תחת איום גרעיני קיצוני וישיר מצד ארה"ב. בכיר בפיונגיאנג: מו"מ עם ארה"ב - רק אחרי שנפתח טיל שיכול לפגוע בה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סגן שגריר קוריאה הצפונית באו"ם, קים אין-ריונג, הזהיר אמש (שני) בדיון בוועדת הפירוק מנשק של האו"ם כי המצב בחצי האי הקוריאני הגיע לנקודה מסוכנת, ו"מלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע". הוא הוסיף כי ארצו היא המדינה היחידה בעולם אשר נמצאת תחת איום גרעיני קיצוני וישיר מצד ארצות הברית שנמשך מאז שנות ה-70 וכי לפיונגיאנג יש זכות להחזיק נשק גרעיני לצורך הגנה עצמית.

בריאיון לרשת CNN שפורסם אמש אמר גורם רשמי במשטר הקומוניסטי בפיונגיאנג כי קוריאה הצפונית לא מעוניינת במשא ומתן עם ארצות הברית עד שתשלים פיתוח של טיל בליסטי בין-יבשתי המסוגל לפגוע בחוף המזרחי שלה. זאת אחרי ששר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר שלשום כי המגעים הדיפלומטיים עם פיונגיאנג יימשכו עד "שתיפול הפצצה הראשונה".

המתיחות בין שתי המדינות החריפה בתקופה האחרונה, לאחר נאומו התקיף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באו"ם, שבו איים "להשמיד" את קוריאה הצפונית אם זו תמשיך בפרובוקציות. בפיונגיאנג טענו כי מדובר בהכרזת מלחמה ומאז ערכה וושינגטון שורת מפגני כוח בסמוך לחצי האי הקוריאני.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
צפון קוריאה: מו"מ עם ארה"ב - רק אחרי שנפתח טיל שיכול לפגוע בשטחה
נושאת מטוסים ועשרות כלי שיט: ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל ימי ענק
שר החוץ האמריקני: המגעים עם קוריאה הצפונית יימשכו עד שתיפול פצצה

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית וחלף בשמי יפן/רויטרס

לדברי הגורם, קוריאה הצפונית אינה שוללת דיפלומטיה לחלוטין, אך הדגיש: "לפני שנוכל להתחיל במגעים דיפלומטיים עם ממשל טראמפ, אנחנו רוצים לשלוח מסר ברור שיש לנו יכולות הגנתיות והתקפיות ראויות להתמודד עם כל איום הנשקף מצד ארצות הברית".

בשבוע שעבר אמר ראש הסגל בבית הלבן, הגנרל ג'ון קלי, כי אזרחי ארצות הברית צריכים להיות מודאגים מיכולתה של קוריאה הצפונית לפגוע בשטח המדינה עם טילים בין-יבשתיים, ורמז לכתבים כי אם האיום יגדל "מעבר לרמתו הנוכחית – בואו נקווה שהדיפלומטיה עובדת". הוא הדגיש כי "פיונגיאנג מפתחת כלי רכב 'די טוב' שיאפשר שיגור של טיל ואת כניסתו החוזרת לאטמוספירה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
קים ג'ונג' און, מנהיג קוריאה הצפונית, יחד עם חניכי האקדמיה הצבאית בארצו, 14 באוקטובר 2017. רויטרס
מעלה את סף המתיחות. מנהיג צפון קוריאה קים/רויטרס

מדבריו של קלי ניתן להבין כי הוא מאמין שקוריאה הצפונית קרובה להשגת פריצת דרך בתכנית הטילים שלה. הגורם הצפון-קוריאני מסר ל-CNN כי נדרשים שני צעדים נוספים כדי להשיג מערך טילים בליסטיים בין-יבשתיים ראוי. הראשון הוא פיצוץ גרעיני מעל פני הקרקע, מהסוג שהופיע באיומיו של שר החוץ רי יונג הו לפני כחודש. הצעד הנדרש השני, לדברי הגורם, הוא "ניסוי בטילים בליסטיים בין-יבשתיים לטווח ארוך, שביכולתם להגיע לאי גואם, ואף רחוק מכך".

אתמול פתחו חילות הים של ארצות הברית ושל קוריאה הדרומית בתמרון ימי נרחב לחופי חצי האי, שיימשך שבוע שלם. כ-40 כלי שיט, בהם נושאת המטוסים האמריקנית "רונלד רייגן", משתתפים בתרגיל, שאותו הגדירה קוריאה הצפונית "הכנה למלחמה".

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully