וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין ערכה כנס על סרבנות גט - בהפרדה בין נשים וגברים

16.10.2017 / 19:12

אחת המוזמנות לכנס סיפרה כי האחראית על הושבה הסבירה לי שישנם שולחנות נפרדים לנשים, לגברים ולזוגות נשואים, לטענתה, "לבקשת הרב הראשי לישראל". לשכת עורכי הדין: "הבחירה היכן לשבת היא של הקהל בכנס"

כנס לשכת עורכין הדין על סרבנות גט שהתקיים בהפרדה בין נשים לגברים. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שולחנות נפרדים בכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

המוזמנים לכנס לשכת עורכי הדין בנושא סרבנות גט המתקיים היום (שני) הופתעו לגלות כי במקום ישנה הפרדה בין נשים לגברים. טור שולחנות נפרד הוקדש לזוגות נשואים. "נרשמנו לכנס של טוענים רבנים ששווק על ידי לשכת עורכי הדין", סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS עו"ד אסנת קרפלוס, מתמחה בענייני משפחה במרכז רקמן לקידום מעמד האישה, שנכחה באירוע "מי שקיבלה אותי בכניסה שאלה מאיפה אני, הסברתי שאנחנו ממרכז רקמן, מרכז ידוע ומוכר, הסברתי לה שצריך להגיע עוד עו"ד מהמרכז היא אמרה, 'מצוין, רק כדי לכבד את המעמד הישיבה בהפרדה. בצד שמאל יושבות נשים, בצד ימין יושבים גברים ובאמצע שולחן לזוגות נשואים'".

לדברי קרפלוס היא השיבה בסרקזם ואמרה למארחת "מה את אומרת חבל שלא באתי עם הבן זוג שלי" וזו צחקה. לדבריה, כעבור כמה דקות הגיע יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה שדיבר עם אותה אישה והיא ניגשה אליו כדי לעדכן אותו שהכנס נערך בהפרדה. "הוא אמר 'מה זה צריך להיות', הוא לא היה מודע לכך ואמר 'שזו פעם אחרונה שזה קורה'", הוסיפה. "האחראית הסבירה שזה היה לבקשת הרב הראשי לישראל. אני פשוט בשוק מזה, בישראל 2017 כנס של לשכת עורכי הדין מתקיים בהפרדה? נשים צריכות לשבת בנפרד מגברים, איפה נשמע דבר כזה?". עוד אמרה קרפלוס כי "המסר שצריך לצאת מאירוע שכזה הוא מסר של שוויון ולא של הפרדה והדתה. מדובר בלשכת עורכי הדין שיש להם את אותו המעמד אין הבדל בין גברים לנשים".

הזמנה כנס לשכת עורכין הדין על סרבנות גט שהתקיים בהפרדה בין נשים לגברים. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הזמנה כנס לשכת עורכין הדין על סרבנות גט שהתקיים בהפרדה בין נשים לגברים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עו"ד נוסף שנכח באירוע אמר כי הדבר "חמור מאוד" וכי "הלשכה לא צריכה להיכנע לדרישות של גורמים דתיים קיצוניים. תפקיד לשכת עורכי הדין הוא לקדם את ערכי השוויון במדינת ישראל ובמקרה הזה היא כשלה בכך".

ראשת מרכז רקמן פרופ' רות הלפרין קדרי מסרה כי "העובדה שבקשה להפרדה בין גברים ונשים בכנס מקצועי של לשכת עורכי הדין נתפסת כטבעית לחלוטין מובנת מאליה ולא גורמת להתקוממות ואף לא נתקלה בהתנגדות מעידה עד כמה עמוק הפכה ההפרדה המגדרית לנורמלית ועד כמה רחוק מגיעה המודעה של הדרת נשים בציבוריות הישראלית. העובדה שמדובר בכנס של לשכת עורכי הדין היא תמרור אזהרה לכולנו".

מלשכת עורכי הדין נמסר: "מדובר בכנס של טוענים רבניים. הקהל שנכח בכנס הוא קהל חרדי. זכות הבחירה היכן לשבת הייתה של הנוכחים בלבד, לשכת עורכי הדין לא התערבה ולא כיוונה אף אחד לשבת באזור כזה או אחר. בהזמנה אין שום אזכור על הפרדה ואנו מדגישים שוב שהבחירה היכן לשבת הייתה בידי הקהל".

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully