וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך מגיב לראשונה לטענות נתניהו: "ידי החוקרים שלי נקיות"

16.10.2017 / 17:30

המפכ"ל אמר בשיחה סגורה עם צמרת המשטרה כי ההדלפות שעליהן דיבר ראש הממשלה כשתקף את הארגון "לא מגיעות מהמשטרה" וכי "אין ארגון שעשה פעולות כל כך רחבות כדי לשמור על טוהר המידות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיב היום (שני) לראשונה למתקפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד הארגון, כשטען כי "ההדלפות מהמשטרה הפכו לצונאמי". בשיחה סגורה עם צמרת המשטרה בבית מורשת רבין בתל אביב, אמר אלשיך: "אני מגבה את החוקרים, אין לי ספק שההדלפות שעליהן מדברים לא מגיעות מהמשטרה. החוקרים שומרים על טוהר החקירות וידיהם נקיות".

אלשיך דחה את הביקורת של נתניהו ואמר: "בחדר הזה יושבים אך ורק קצינים שעברו את המבדק התעסוקתי. אני לא מכיר אף ארגון שעשה פעולות כל כך רחבות כדי למנוע הדלפות ולשמור על טוהר מידות".

באירוע נכחו כל מפקדי התחנות והמרחבים וכן סגל הפיקוד הבכיר. המפכ"ל אמר כי יש לו אמון מלא בצוות החקירה החוקר את ראש הממשלה נתניהו, ונמנע מלהזכיר אותו בשמו כשהתייחס לביקורת שהופנתה כלפי המשטרה.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
אלשיך/ניב אהרונסון

ביום שבת תקף נתניהו את המשטרה, בעקבות פרסום בחדשות 2 על המשך חקירותיו בתיקי 1000 ו-2000. "כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות", נמסר מטעמו של ראש הממשלה, "שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה. מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה".

עוד הוסיף נתניהו: "הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר, גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום".

במשטרה הגיבו לדברי נתניהו, ואמרו כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. רויטרס, רויטרס
נתניהו/רויטרס, רויטרס

מפורום רבי-ניצבים וניצבים בדימוס נמסר: "בחודשים האחרונים אנו עוקבים בדאגה אחר יוזמות חקיקה שהחוט המקשר בין כולם הוא ניסיון לפגוע בעצמאות המשטרה. לאחרונה היינו אף עדים להשתלחות חסרת תקדים במשטרה ובעומד בראשה".

עוד נמסר כי "כמי שפיקדו על יחידות המשטרה בדרגים השונים ובתקופות שונות וכמי שהיו שותפים לחקירות רגישות אנחנו משוכנעים כי חקר האמת בלבד הוא זה שעומד לנגד עיניהם של העוסקים במלאכה. אנחנו מוטרדים מהניסיונות לפגוע במשטרה ובמפקדיה במישרין ובעקיפין, יחד עם זאת זוקפים קומה לנוכח פעילותה בהגנה על תושבי ואזרחי המדינה, שמירה על הסדר הציבורי וביצור שלטון החוק. זכרו כי אין למשטרה, למפקדיה ולחוקריה מורא זולת מורא החוק! בימים קשים אלה אנו מוצאים לנכון לחזק את ידיך, את ידי המפקדים, החוקרים וכל השוטרים הניצבים על משמרתם באשר הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully