וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תאפשר דיון מהיר בדחיית בקשות מקלט של תיירים מאוקראינה

16.10.2017 / 17:00

נוהל חדש שהוציא המשרד נועד להפחית את כמות בקשות המקלט שמגישים אזרחי אוקראינה המגיעים לישראל באשרת תייר. זאת בטענה שרבים מהם עושים זאת כדי לקבל אישור עבודה זמני במהלך שהותם במדינה

נתב"ג בפסח, מרץ 2015. ראובן קסטרו
נמל התעופה בן גוריון/ראובן קסטרו

משרד הפנים הודיע היום (שני) על נוהל חדש שייכנס לתוקף מחר ויאפשר את זירוז הטיפול בבקשות מקלט של תיירים המגיעים לישראל מאוקראינה. זאת, לאחר בדיקה שערך משרד החוץ בהנחיית שר הפנים אריה דרעי, ממנה עלה כי אין מניעה להחזיר את אזרחי אוקראינה לארצם. לדברי דרעי אלפי בקשות שהגישו אזרחים מאוקראינה המגיעים לישראל באמצעות אשרת תייר "היא התופעה המטרידה ביותר" שעמה מתמודד משרדו. "אלפי הבקשות הללו, שרובן בקשות סרק, מכבידות על המערכת ומונעות מאנשי המקצוע לטפל בבקשות האותנטיות". עוד הוסיף דרעי כי "כל כלי שיש בידינו להפסקת התופעה, אם בהיבט המשפטי ואם בהיבט האכיפתי, ייעשה בו שימוש".

בהודעת המשרד נמסר כי הנוהל החדש מיועד לבקשות של אזרחים מאוקראינה שהוגשו "בהעדר נסיבות ייחודיות" וכי בקשות למקלט מדיני בישראל מצד תושבי המחוזות דונייצק ולוגנסק יועברו להחלטת ראש מנהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה שידון בהן בהליך מהיר. לטענת המשרד מדובר בתופעה של "תיירות מקלט" כאשר מרביתם של הפונים מבקשים לקבל רישיון זמני שיאפשר להם לעבוד בישראל במשך הזמן שבו בקשתם למקלט מדיני נבחנת בידי הרשויות.

עוד בוואלה! NEWS:
בתגובה לירי על מטוס חיל האוויר בלבנון: צה"ל הפציץ בסוריה
שר התקשורת על תאגיד השידור הציבורי: "בשביל מה צריך דבר כזה?"
"גנבו סכומי עתק": קצינים ועובדי חברה אזרחית חשודים בשוחד

על פי ההודעה "תופעה זו יוצרת עומס רב על המערכת בכלל ועל משאביה המצומצמים של יחידת הטיפול במבקשי מקלט בפרט, באופן המאריך את הטיפול בבקשות למקלט מדיני ומונע מהיחידה לטפל בבקשות אותנטיות לקבלת מקלט מדיני". עוד נמסר כי גידול במספר הבקשות למקלט מדיני מאריך את משך הטיפול בבקשות וכי ככל שהוא נמשך מתארך משך הטיפול בכלל בקשות המקלט.

בנוסף לכך צוין בהודעת המשרד כי בחודש פברואר האחרון הוכנס תיקון בנוהל הטיפול במבקשי מקלט מדיני בישראל המאפשר לדחות ב"מקרים המתאימים" בהליך מהיר בקשות שהגישו אזרחי מדינות שעל פי חוות דעת מקצועית אין מניעה להחזירם בבטחה אליהן. במשרד ציינו כדוגמה כי בעבר הוכנס נוהל דומה בעניין בקשות מקלט מדיני מצד אזרחי גיאורגיה, שהביא לירידה במספרן – ממאות בקשות מדי חודש לבקשות בודדות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully