וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על התקיפה בסוריה: "מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו"

ראש הממשלה הגיב לתקרית בסוריה שבה הותקפה סוללת נ"מ שתקפה כלי טיס של חיל האוויר ואמר כי "צה"ל ימשיך לפעול ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל". צבא סוריה הזהיר את ישראל מפני "השלכות חמורות"

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שני) לתקרית בסוריה שבה הותקפה סוללת נ"מ שתקפה כלי טיס של חיל האוויר ואמר כי "המדיניות שלנו ברורה, מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו". לדבריו, הניסיון לפגוע במטוסים של חיל האוויר אינו מקובל. "חיל האוויר פעל בדיוק, במהירות, והשמיד את מה שצריך להשמיד. אנחנו נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל", הוסיף.

שר הביטחון אביגדור ליברמן נפגש היום עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו. בהמשך התקיימה פגישה גם בהשתתפות הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש אגף המודיעין אלוף הרצי הלוי וראש האגף הביטחוני-מדיני זהר פלטי. "אנחנו מתנהלים באחריות ובנחישות", אמר שר הביטחון. "לא נתערב בענייניה הפנימיים של סוריה, אך מצד שני לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להפוך את אדמת סוריה למוצב קדמי נגד ישראל, ולא נאפשר העברת נשק מתוחכם מאיראן, דרך סוריה ללבנון".

מוקדם יותר פרסם צבא סוריה תגובה רשמית לתקרית הבוקר שבה נפתחה אש כלפי כלי טיס של חיל האוויר באזור דמשק, שהוביל לתקיפת סוללת טילי SA-5 בשעות הצהריים. על פי התגובה, הצבא פגע במטוס ישראלי ש "נאלץ להימלט" ובתגובה ישראל הפציצה בשטח המדינה. בתגובה צוין כי המטוס ספג פגיעה ישירה מעל אזור בעלבק שבלבנון, אך אף כלי טיס ישראלי שהיה מעורב בשתי התקריות לא נפגע כלל.

עוד נכתב כי סוריה מזהירה את ישראל "מפני השלכות חמורות של הניסיונות התוקפניים החוזרים ונשנים מצדה" וכי דמשק "נחושה להמשיך את המלחמה נגד ארגוני הטרור המהווים זרוע של ישראל באזור".

עוד בוואלה! NEWS:
הסופה "אופליה": אישה נמחצה למוות בעקבות הרוחות באירלנד
שר התקשורת על תאגיד השידור הציבורי: "בשביל מה צריך דבר כזה?"
סימנים של חורף: ירידה בטמפרטורות, הצפות בנהריה וברד בצפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוללת SA-5/מערכת וואלה!, צילום מסך

צה"ל הודיע מוקדם יותר כי תקיפת סוללת הטילים נעשתה לאחר הערכת מצב בעקבות הירי אל עבר כלי הטיס בבוקר, שביצע גיחת צילום בשמי לבנון. עוד נמסר כי ארבע פצצות הוטלו אל עבר הסוללה וכי זוהתה פגיעה במכ"ם שלה. על פי ההודעה מדובר באותה סוללת טילים שירתה אל עבר מטוסים ישראליים בתקרית בחודש מרץ האחרון.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס,מסר עוד כי כוחות צבא רוסיה בשטח סוריה עודכנו בזמן אמת בדבר התקיפה, באמצעות מנגנון התיאום. "אנו רואים במשטר הסורי אחראי", אמר מנליס. "מדובר בפרובוקציה, כפי הנראה מדובר בחשש שלהם מתקיפה ישראלית. לא נאפשר פרובקציות וחציית קווים אדומים, ונגיב כמו שהגבנו עכשיו". מנליס אישר עוד כי למעט כוננויות נקודתיות שבוצעו בחיל האוויר בעקבות האירוע, אין כוונה לשנות את מערך הכוננות של צה"ל מחשש לתגובה סורית.

עוד באותו נושא

בתגובה לירי על מטוס חיל האוויר בלבנון: צה"ל הפציץ בסוריה

לכתבה המלאה
פיצוץ באזור בסיס אל-מייסף, במחוז חמאת שבסוריה, 7 בספטמבר 2017. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
פיצוצים בבסיס צבא סוריה באזור העיר מסיאף, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

בחודש שעבר הותקפו יעדים של צבא סוריה באזור שדה התעופה של דמשק. כמה מקורות בסוריה ובלבנון וכן האתר הפלסטיני "אל ערבי אל-ג'דיד" דיווחו אז כי את התקיפה ביצעו כלי טיס של חיל האוויר הישראלי, אולם דובר צה"ל הודיע כי "אינו מגיב לפרסומים בנושא". שורת גורמי אופוזיציה בסוריה הודיעה לאחר התקיפה כי בסיס המשמש כלי טיס בלתי מאוישים נפגע במהלכה

שבועיים קודם לכן הותקף בסיס צבאי בסוריה, באזור העיר מסיאף שבמערב המדינה. תקיפה שאף היא יוחסה בידי מקורות זרים לצה"ל. בתקיפה הופצץ מתקן בבסיס של צבא אסד. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח אז כי במקום היה מתקן לייצור נשק כימי וכן בסיס לאחסון טילי קרקע-קרקע.

(עדכון ראשון: 18:00)

האזינו: השר כץ ב-103FM על הירי הסורי לעבר מטוסי צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully