וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי על מטוס חיל האוויר בלבנון: צה"ל הפציץ בסוריה

16.10.2017 / 12:20

חיל האוויר תקף את סוללת הנ"מ, שממוקמת 50 קילומטר מזרחית לדמשק, לאחר שזו ניסתה לפגוע בכלי טיס של חיל האוויר שיצא לגיחת צילום בלבנון. זוהתה פגיעה במכ"מ האש בסוללה, מה שהוציא אותה משימוש. הכוחות הרוסיים הפועלים באזור עודכנו במסגרת התיאום הביטחוני

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

חיל האוויר הפציץ בצהריים (שני) סוללת טילי קרקע-אוויר של צבא סוריה, 50 קילומטר מדמשק. זאת, לאחר שהסוללה ירתה בשעה 10:00 בבוקר טיל SA5 לעבר מטוס חיל האוויר שביצע גיחת צילום בשמי לבנון - אולם לא הצליחה לפגוע בו.

כלי הטיס של חיל האוויר שבו לבסיסם בשלום, ולאחר הערכת מצב הוחלט לתקוף את הסוללה שביצעה את השיגור, הממוקמת ממזרח לדמשק, באזור רמדאן. מטוס חיל האוויר הטיל עליה ארבע פצצות וזוהתה פגיעה במכ"מ האש שלה - מה שהוציא אותה מכלל שימוש. מדובר בסוללה ששיגרה גם לפני כמה חודשים טיל לעבר מטוסי חיל האוויר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
שתי רקטות שוגרו מסיני לישראל, זוהתה נפילה בשטח פתוח
מי יקבל אחריות לטרור? המוקשים בהסכם הפיוס בין חמאס לרשות
"מבצע ששינה את הכללים": הסיפור מאחורי ההשתלטות על קארין איי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי צה"ל עדכן בזמן אמת את הכוחות הרוסיים באמצעות מנגנון התיאום. "אנו רואים במשטר הסורי אחראי", אמר מנליס. "מדובר בפרובוקציה, כפי הנראה מדובר בחשש שלהם מתקיפה ישראלית. לא נאפשר פרובקציות וחציית קווים אדומים, ונגיב כמו שהגבנו עכשיו". מנליס אישר דובר צהל כי למעט כוננויות נקודתיות שבוצעו בחיל האוויר בעקבות האירוע, אין כוונה לשנות את מערך הכוננות של צה"ל מחשש לתגובה סורית.

סוללת הנ"מ שהושמדה היא זו שניסתה ליירט מטוסים של חיל האוויר במרץ האחרון, וטיל שלה יורט באמצעות מערכת "חץ". דובר צה"ל אישר באותה עת כי חיל האוויר תקף כמה מטרות בשטח סוריה, במהלך התקיפה התגלו המטוסים והצבא הסורי שיגר לעברם טילים נ"מ. אחד הטילים יורט באזור ירושלים בידי מערכת ה"חץ", שהיה זה השימוש המבצעי הראשון שלה, ואזעקה הופעלה ביישובים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully