וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליה קדוש תישאר במעצר בתנאי אשפוז; אביה התפרץ על השופט

16.10.2017 / 13:12

בית המשפט קבע כי קדוש תאושפז בחסות הפסיכיאטר המחוזי לצורך עריכת חוות דעת מקיפה בנוגע למצבה הגופני והנפשי, עד לדיון הבא בעניינה. ההחלטה התקבלה בהסכמת הצדדים לאחר שהפרקליטות ביקשה להשיב את קדוש למעצר עד תום ההליכים

עריכה: אביעד בללי

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (שני) כי הנאשמת באיומים אליה קדוש, תישאר במעצר ותובא לאשפוז במחלקה פסיכיאטרית, זאת לאחר שהפרקליטות ביקשה הבוקר להשיבה ממעצר בית למעצר עד תום ההליכים. על פי קביעת השופט יוסי טופף, שהושגה בהסכמת הצדדים, קדוש תאושפז בחסות הפסיכיאטר המחוזי לצורך עריכת חוות דעת מקיפה בנוגע למצבה הגופני והנפשי, כולל השפעת המחלה ממנה היא סובלת. חוות הדעת תימסר בדיון הבא בעניינה של קדוש שנקבע לשבוע הבא.

בתום הדיון אביה של קדוש נכנס לבית המשפט ומתח ביקורת על החלטת השופט. "רשעים, מלכות הרשע! זו ילדה חולה!", צעק האב.

לקריאה נוספת:
חשד: הנאשמת במעורבות בתקיפה באיכילוב סטרה לנהג מונית
אביה של אליה קדוש על תקיפת נהג המונית: "זו זעקה לעזרה"
המאבק בתקיפות צוות רפואי: שני כתבי אישום הוגשו בתוך שבוע

הארכת מעצר לאילה קדוש, מחוזי ת"א. דניאל דולב, מערכת וואלה! NEWS
קדוש בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, דניאל דולב

קדוש בת ה-19 הואשמה בפרשת תקיפה המאבטחים בבית החולים באיכילוב, ובמסגרתה שוחררה למעצר בית, אולם הפרה אותו כשנסעה מיפו לחברתה שביישוב רעות. כמו כן, הגיעה לבית החולים וולפסון בחולון במהלך החג, באירוע שהפך למתוקשר בעקבות התפרצות אלימה שלה במקום. לפי שעה, הנאשמת נמצאת באשפוז בבית החולים אברבנאל לבריאות הנפש לפי הוראת בית המשפט.

במהלך הדיון תיארה נציגת הפרקליטות, עו"ד לבנת מלמד, את השתלשלות האירועים מאז ליל התקיפה באיכילוב. היא ציינה כי מאז האירוע השני - התקיפה לכאורה של נהג המונית בבית החולים וולפסון - נפתח תיק נוסף נגד קדוש. נציגת הפרקליטות הוסיפה כי לאחר שנשלחה להסתכלות פסיכיאטרית, קדוש תקפה גם את אנשי הצוות באברבנאל.

עוד בוואלה!

בתגובה לירי על מטוס חיל האוויר: צה"ל הפציץ סוללת טילים בסוריה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קדוש ואביה בבית המשפט בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, עו"ד שני מורן, המייצגת את קדוש מטעם משרד נס בן נתן, ביקשה להתחשב בנסיבות חייה הקשות של קדוש. לדבריה, לאחרונה היא אובחנה כחולה במחלה עצבית המכונה "מחלת סוסק", ובמסגרת הטיפול היא מקבלת סטרואידים במינונים גבוהים. היא אף טענה כי בשל מעצרה של קדוש לאחר התקיפה באיכילוב היא לא קיבלה את הטיפול שלה באורח סדיר.

עו"ד מורן ציינה בדיון כי ביום האירוע פנתה קדוש אליה ולעו"ד נס בן נתן ואמרה כי היא סובלת מתסמינים שונים והם הנחו אותה לצאת לבית החולים ואף העבירו הודעה על כך למשטרה. קדוש, לטענתה, עצרה בדרך אצל חברתה, ולאחר מכן פנתה לבית החולים וולפסון למרות שעל פי תנאי מעצר הבית שלה אושר לה להגיע לבילינסון. "היא לא מתפקדת, היא סובלת מכאבים וזה לא משהו שמעצר יכול לפתור", אמרה עו"ד מורן. היא אף ביקשה שאימה של קדוש תפקח עליה והיא תשוחרר בערבות מוגדלת, או לחלופין להעבירה למעצר בתנאי אשפוז לצורך קבלת חוות דעת פסיכיאטרית מקיפה.

קדוש מצדה, טענה בדיון כי לא עצרה את המונית ולא יצאה ממנה, אלא רק ביקשה שחברתה תעביר לה כסף דרך חלון הרכב.

אליה קדוש החשודה בתקיפה בוולפסון. מערכת וואלה! NEWS
ההתפרצות בבית החולים וולפסון, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS

ביום ראשון שעבר הוגשו כתבי אישום הוגש נגד חמישה מעורבים בתקיפת הצוות הרפואי בבית החולים איכילוב: רוסלן מיסייב, מור ביטון, חנן אלפסי ואברהם יוספוב בגין קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה חמורה בצוותא ותקיפה הגורמת חבלה ממשית בצוותא, וקדוש, שטופלה בבית החולים, בעבירות איומים ותקיפת שוטרים.

הארבעה מוכרים כחברים בארגון פשיעה וכחבריו של בן זוגה של קדוש, דוד אמויאל. התקרית החלה לאחר שקדוש לא הייתה מרוצה מהטיפול שקיבלה בבית החולים, והארבעה הכו לכאורה שלושה מאבטחים שטופלו במצב קל עד בינוני וסבלו משיניים שבורות, חבלות בפנים ובגוף, שברים וסדקים בעצמות. הפרקליטות מייחסת להם עבירות של תקיפה חמורה והתפרעות במקום ציבורי.

ביום חמישי האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרה עד היום, בפרשת תקיפת הנהג. במהלך הדיון, קבעה השופטת יפעת אונגר-ביטון קבעה כי את ימי המעצר תמלא קדוש בבית חולים פסיכיאטרי בתנאי אשפוז. במהלך הדיון אמרה קדוש לשופטת: "אני מרביצה ומרביצה חזק אבל זה לא בכוונה. אתמול הנהג מונית ניסה לתפוס אותי חזק... נתתי לו 500 שקל כדי שלא יספר מה קרה".

אילן קדוש, אביה של אליה, כעס בבית המשפט על היחס לו זוכה בתו. "דרסתם אותה. מדובר בילדה חולה. הילדה הזאת עם סטרואידים", הסביר האב לוואלה! NEWS. "את יודעת איזה תופעות לוואי זה עושה? אליה כבר ארבע שנים מתלוננת על כאבי ראש עזים, ארבע שנים שעושים לה בדיקות ואומרים שאין לה כלום. תוך כדי שהמחלה תקפה אותה, היא התעוורה בעין שמאל, והתחננה ל-MRI, ואמרו לה שאי אפשר".

קדוש סיפר איך בתו אושפזה בעקבות תסמונת סוסק, מחלה אוטואימונית. "אחרי האשפוז, אמרו לה: 'כל דבר שאת מרגישה, תגיעי לבית החולים'. ילדה שאומרים לה דברים כזה ישר נכנסת לסרטים", מספר האב, שמסביר שהמשפחה עברה תהליך ביורוקרטי ארוך עד לאבחון המחלה. על היום שבו הותקפו המאבטחים באיכילוב הוא אומר כי "היא הייתה בהתקף. היא לקחה לאחות את הטלפון כדי לדבר עם הרופא, ואז באו מאבטחים ותפסו אותה".

(עדכון ראשון 11:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully